Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 mar 2025, 00:07

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2005, 08:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
en ven af mig har også valgt den billige løsning på hans bmw, men de er drejet lige af.. den eneste forskel jeg kan se på at dreje stemplet lige af og lave et eller andet hokus pokus er at man ved hjælp af hokus pokus kan ændre flow i motoren, både hvad angår køling og fyldning.. men det kræver nok en lang udanelse at forklare hvordan og hvorfor i detaljer..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2005, 12:49 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 okt 2004, 14:34
Indlæg: 65
Geografisk sted: nordjylland
Update med forslag :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 mar 2005, 15:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 jul 2004, 01:13
Indlæg: 237
Morten aasted skrev:
Update med forslag :)


Jeg har lavet en top til en opel hvor jeg fræsede ud i toppen i stedet for at tage af stemplerne. Kan kun sige at det duede fik dobbelt heste ved 0,7 bar. Så er muligheden der for denne operation ville jeg gøre det.
Jeg kan evt gøre det for dig, hvis du ikke kender en der kan gøre det

Mvh Jesper


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 mar 2005, 17:01 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 okt 2004, 14:34
Indlæg: 65
Geografisk sted: nordjylland
Ford P7 Biturbo skrev:
Morten aasted skrev:
Update med forslag :)


Jeg har lavet en top til en opel hvor jeg fræsede ud i toppen i stedet for at tage af stemplerne. Kan kun sige at det duede fik dobbelt heste ved 0,7 bar. Så er muligheden der for denne operation ville jeg gøre det.
Jeg kan evt gøre det for dig, hvis du ikke kender en der kan gøre det

Mvh Jesper

Hej Jesper.
Skriv lige et nummer jeg kan fange dig på. eller mail det til mig.
elmester@hotmail.com

Mvh Morten


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 mar 2005, 18:18 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 04 feb 2005, 12:53
Indlæg: 17
Hvordan finder du frem til kompressionen når du fræser ud i toppen!?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 mar 2005, 22:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Pappa the Kid skrev:
Hvordan finder du frem til kompressionen når du fræser ud i toppen!?


Fylder vel op med væske for at finde volumet...
Når du kender det, kan du regne komp. ud...

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 mar 2005, 07:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 jul 2004, 01:13
Indlæg: 237
Pappa the Kid skrev:
Hvordan finder du frem til kompressionen når du fræser ud i toppen!?


På øjemål :shock: nej laver lidt om på udformingen af kammeret der var på en vectra med 1.8 gsi motor den jag lavede + han fik en flance så han kunne sætte insprøjtning på fra en 2.0 16v.
Har også lavet nogle krumptapper til fra en 1,8 så de passer i en 2.0 så er det ikke nødvendigt at dreje af stemplerne...

Er det svar nok????


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 mar 2005, 13:56 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 04 feb 2005, 12:53
Indlæg: 17
Okay lad mig lige spøge på en anden måde!?
Hvad er kompressionen på den motor hvor du fræsede ud i!?
Eller har jeg forstået det ret, du ved det ikke ?

hYe>>

Fylde det op med væske!? vad med lidt matematik inden du begynder
og fylde vand i din motor!? :shock: :shock:
Min er en 1998cc (kan man finde på nettet eller på reg. atesten!)
4 cylinder

Alså 1998/4=499,5cc pr cylinder!? Det er ikke svært!!
Men vad vil du bruge det til??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 mar 2005, 14:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 jul 2004, 01:13
Indlæg: 237
Pappa the Kid skrev:
Okay lad mig lige spøge på en anden måde!?
Hvad er kompressionen på den motor hvor du fræsede ud i!?
Eller har jeg forstået det ret, du ved det ikke ?

Jep du har ret ved det ikke men jeg kan stadig godt huske hvordan jeg lavede det. du ved sådan med en CNC maskine så det blev rimelig ens i hvert kammer. bilen er oss død nu, blev solgt til en på 19år og det tog ham kun et par måneder at totalskade den.

hYe>>

Fylde det op med væske!? vad med lidt matematik inden du begynder
og fylde vand i din motor!? :shock: :shock:
Min er en 1998cc (kan man finde på nettet eller på reg. atesten!)
4 cylinder

Alså 1998/4=499,5cc pr cylinder!? Det er ikke svært!!
Men vad vil du bruge det til??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 mar 2005, 15:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Citat:
Fylde det op med væske!? vad med lidt matematik inden du begynder
og fylde vand i din motor!?
Min er en 1998cc (kan man finde på nettet eller på reg. atesten!)
4 cylinder


Jeg tænkte på topstykket.... Ikke din motor... Bare fordi din slagvolumen er 1998ccm, så er det ikke motorens totale volumen....
Og du skal jo kende volumet på dit forbrændingskammer for at regne kompressionsforholdet ud.. Ville nok vælge at bruge sprit eller olie...

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team