Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 jun 2025, 21:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2004, 18:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Egon kører med HKS knaster,men TTE kører med knaster der er slebet hos westspeed.
MVH Finn.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2004, 18:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
oki.... så mig der har fået blandet noget sammen

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2004, 18:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 mar 2004, 21:21
Indlæg: 165
Geografisk sted: Skive
nogle der kender holbarheden på de knaster han laver? holder de lige så godt som normale hærdede knaster? og ved han hvordan den skal laves eller skal man selv finde spec. på en knast at kopier fra?

_________________
mvh Morten


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2004, 19:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Morten Fog skrev:
nogle der kender holbarheden på de knaster han laver? holder de lige så godt som normale hærdede knaster? og ved han hvordan den skal laves eller skal man selv finde spec. på en knast at kopier fra?


Kender ikke holdbarheden! Min kammerat fortalte bare hvad knasten skulle bruges til og om det var til tryk eller suge motor, så fandt han selv spec. til den!

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2004, 20:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Skarpere/ vildere profil baseret på rn standart knast profil, og et ønske om holdbarhed glem det :( .
Da man ikke kan slibe en knast uden at hærde den igen, og er udgangs materialet en standart knast profil, så bliver man nød til at lave Nogle ting der er mindre optimale.
Hvilket sandsynligvis fører til øget slid på ventilmekanismen.
Så medmindre du finder et firma der laver knastaksler fra grunden af.
Så bliver du nød til at leve med en begrænset levetid.
Man får hvad man betaler for, både i levetid, men også trækkraft, og hvis man bestiller fra et firma jeg laver knaster til alle motorer, så har man automatisk fravalgt trækkraften, da dette kræver mange timer netop at udvikle knastakslen til motorkombinationen man haver.
Faktisk virker det omvendt man beslutter sig for en kanst, og laver motoren efter knastens ønsker.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2004, 21:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
de (knasterne fra BO) bliver skam hærdet! ang. holdbarhed er det lidt forskelligt hvordan geometrien på ventil mekanismen bliver..... ang. det med at vide hvad man laver eller hvad der duer har BOs 30 års erfaring nok lidt at sige! MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2004, 21:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Intet angreb på Bo eller andre seriøse firmaer.
Kan kun referere til mine egne oplevelser en slebet knast til en MGB fra piper et anerkendt firma i england, den holdt 10.000 km.
Dvs. den var baseret på et standart profil.
Og en 302 graders knast baseret på en råt emne til en BMW 2002 der holdt 30.000 km inden den blev stillet på græs, og det var ikke knastens skyld.
30 års erfaring tæller jo men på hvilken motor.
Jeg har også 38 års erfaring i at gå, men det betyder ikke at andre skal gå på samme måde som mig, da deres forudsætninger er anderledes.
Så derfor søg specialisten inden for din motor, og håb på det bedste.
Eller opsøg Bo og håb på det samme.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team