lqs skrev:
SB. kan i teorien og sandsynligvis også virkeligheden kræve dukumentation, på alle uoriginale dele, der anvendes på biler til almindelig gadekørsel! helt galt går det, i forbindelse med motordele og andre ting, der kan tænkes at have indflydelse på emisions værdier.... skrappere krav jo nyere bilen er. MEN det er bestemt ikke det samme som at påstå enhver tuning er ulovlig. KLEEMAN mf. hade nok ikke kunnet drive firma så vel? den med at al trykladning pludselig skulle være umulig (læs ulovlig) ser og hører man tit... hvorfor? det er kun turbo og kompressor med vastegate der automatisk regnes for over 20%.... hvad det så betyder i virkeligheden.... MVH. søren PS. flyver om 3 timer til CALIFORNIEN .... et af de lande i VERDEN med de hårdeste forurenings love. samtidig nok den stat med flest tunede og ombyggede biler! det bliver fedt!!!!!!!!!!!!!
Kleeman er et anerkendt internationalt firma, såvidt jeg husker.
Og de har midlerne til at få deres ombygninger certificeret. Uanset om det er større bremser, eller ombygning af motorer.
Hvis man som mening man vil ombygge på samme måde så koster det med garenti 3 gange mere end bilen at få den certificeret.
Hvis man har råd og tid kan næsten alt lade sig gøre, men så er ombygningen den billigste del af projektet.
God tur over til varmen
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html