Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 23 jun 2025, 21:17

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 12 nov 2004, 19:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
lqs skrev:
SB. kan i teorien og sandsynligvis også virkeligheden kræve dukumentation, på alle uoriginale dele, der anvendes på biler til almindelig gadekørsel! helt galt går det, i forbindelse med motordele og andre ting, der kan tænkes at have indflydelse på emisions værdier.... skrappere krav jo nyere bilen er. MEN det er bestemt ikke det samme som at påstå enhver tuning er ulovlig. KLEEMAN mf. hade nok ikke kunnet drive firma så vel? den med at al trykladning pludselig skulle være umulig (læs ulovlig) ser og hører man tit... hvorfor? det er kun turbo og kompressor med vastegate der automatisk regnes for over 20%.... hvad det så betyder i virkeligheden.... MVH. søren PS. flyver om 3 timer til CALIFORNIEN .... et af de lande i VERDEN med de hårdeste forurenings love. samtidig nok den stat med flest tunede og ombyggede biler! det bliver fedt!!!!!!!!!!!!!


Kleeman er et anerkendt internationalt firma, såvidt jeg husker.
Og de har midlerne til at få deres ombygninger certificeret. Uanset om det er større bremser, eller ombygning af motorer.
Hvis man som mening man vil ombygge på samme måde så koster det med garenti 3 gange mere end bilen at få den certificeret.
Hvis man har råd og tid kan næsten alt lade sig gøre, men så er ombygningen den billigste del af projektet.
God tur over til varmen

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2004, 23:34 
NMB1022 skrev:
Da jeg nævnte for nogen derovre at vi havde 98blyfri blev de helt vilde :P De kørte på 89 blyfri (efter hva jeg kan huske)


De kører på 87, 89 og 91 derovre.

Men det svarer faktisk til vores 92, 95, 98.

Forklaringen er at oktan i USA og Europa opgøres på
forskellig vis.

(helt præcist måler de vist ved forskellig temperatur)

Men rigtigt amerikanske motorer er noget tamme i standard trim.

For nogen år siden blev rigtigt mange GM biler solgt med en 3.8l V6
med 168 HK. Ikke ligefrem nogen voldsom liter effekt.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team