Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 18:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 10 okt 2004, 19:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det med måleur tit at finde ød, det har jeg prøvet med gradskive , og der var min 6 grader hvor stemplet stod i top, målt på midten af stemplet.
Så hvor er ød så vel ca lige mid i mellem.
For at blive helt sikker lavede jeg et stop af et gl tændrør, og fandt på den måde en sikker værdi ved at dreje motoren den ene vej til stop.,og derefter den anden vej til stop, og der efter splitte differencen.
Det kan også ladesiggøre uden gradskive, og frerner alle målusikkerheder der findes omkring stempler med offset stempelpinde, og andre finurlig heder bilfabrikkerne har fundet på.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2004, 18:31 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 feb 2004, 11:52
Indlæg: 67
Geografisk sted: nordjylland
er det ikke det samme som at bruge måle ur, tændrør op stang ned måle på stang med ur, aflæse når nålen går den anden vej er du kommet for langt..... lidt tilbage igen til viseren står stille... :oops:

_________________
alle vil have en 2ér..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2004, 07:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
myg tuning skrev:
er det ikke det samme som at bruge måle ur, tændrør op stang ned måle på stang med ur, aflæse når nålen går den anden vej er du kommet for langt..... lidt tilbage igen til viseren står stille... :oops:

Et måle ur kan sagtens bruges hvis tændrøret er centreret på stemplet, og står vinkelret på dette, men der stadig et antal grader målt på krumtappen hvor stemplet er i top, og måleuret står stille. Det er det man skal være opmærksom på hvis man vil finde det nøjaktige ød.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel: Knast timing
Indlæg: 23 okt 2004, 13:37 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 27 dec 2003, 10:51
Indlæg: 20
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Hej Rasmus.
Sæt du dine justerbare knasthjul på i O position og kør til en indehaver af et rullefelt, som er interesseret i at justere din motor optimalt med hensyn til at finde effekt, for ud over at justere efter schricks manualer er der stadigvæk effekt at hente, og eftersom alle motorer har tolerancer fra fabrikken, er der intet der er perfekt. Har selv fundet op til 15 HK mere på rullefelt med en 16V motor. Det er ikke gratis men det er stadig billige HKer.

KB


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 78 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team