Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 16:41

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 78 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 15 dec 2003, 01:35 
Hey


Jeg skal have fat i smedede stempler til en mazda 323f 1,5i....

Nogle der kan hjælpe???


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2003, 23:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hvor meget tryk skal du da køre med . :?

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel: Hey finn
Indlæg: 16 dec 2003, 14:06 
Jeg regner med at starte ved en 0,5 bar. Det er ikke det helt vilde, og har også fået at vide at det nok ikke er nødvendigt med smedede stempler, men kompressionen skal da ned på en eller anden måde :?

Hvad kan jeg ellers nøjes med??


Top
  
 
 Titel: stempler
Indlæg: 16 dec 2003, 18:25 
Du kunne prøve www.vae.dk måske kan vi finde nogle til dig...prøv at ring og spørg efter mads!
58526464 :shock:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 17 dec 2003, 18:40 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 13 dec 2003, 13:35
Indlæg: 17
Geografisk sted: Næstved/DK
Hejsa..

Så du søgte stempler:

1) vi kan få dem til dig...

2) Hvis den bil er en 323F 1,5 16v med 90hk. så er din kompression 9.4:1 Vi har lavet en der køre med 0.7 i ladetryk, og levere 168hk, den køre med ORG. stempler, og har kørt med turbo i 2år nu. Og ejeren køre bestemt ikke pænt, men det holder.

_________________
Levere ALT i tunings tilbehør/turbo/kompr. til gode priser.
Hvad vi ikke har på lager/butik, skaffer vi hjem.
Kontakt os på 60771426/23441255

www.ProRace.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 dec 2003, 19:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det vil sige den mazda kører bedre som turbomotor end som sugemotor? ikke umuligt men RET TVIVLSOMT! (1,7 gange std. 90heste = 153heste) 168heste???? 0,7 i ladetryk????? målt hvordan???????? MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 dec 2003, 19:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
En dejlig fri udstødning gør jo underværker... Det har du jo set beviser på Søren... Hvad med min???

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 dec 2003, 19:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ja prøv at regn på din egen HAVNER! 1,3 gange 90 heste std. =117hk ved 0,3 tryk! det passer ret godt ikke?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 dec 2003, 20:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Jep... Men med 2,5" udstødning havde den jo 139hk ved 0,25 bar!!!

Desuden har du glemt at regne mit sænkede kompresionsforhold med ind...

90hk * (8/9) = 80hk

80hk * 1,25 = 100hk...

Ikke mange hk i teorien i forholdet til det faktiske resultat.

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 dec 2003, 20:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
prøvede du at MÅLE motoren med alle ÆNDRINGER, men uden TURBO?? denne SIMPLE metode PLEJER at passe RIGTIG godt! PS. hvor nøjagtigt er ladetrykket målt?!MVH. søren


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 78 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team