Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 17:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Hvor kan jeg købe et lettet og afbalanceret svinghjul henne? Vil helst ikke selv få det afdrejet da der ingen garanti er så.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
du kan da bare sende det ud til autobremsen og sige at du skal ha lettet og AFBALANCERET det, så klarer de den sag.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Yugo Turbo skrev:
du kan da bare sende det ud til autobremsen og sige at du skal ha lettet og AFBALANCERET det, så klarer de den sag.

ved du hvad de tager for det yugo???......... og om de letter og afbalancere andre motor dele krumbas plejlstænger osv.......

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Junior Medlem

Gir det overhovedet noget at få det lettet, og hvor meget

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordvestjylland
---> BAI

http://www.powerpage.dk/kobling.htm

Titel:
Hvad bil er det til ??

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hej.
Til dem der spørger om det "gir noget" så er svaret nej, ikke i betydning af HK og NM. Tilgengæld er der på denne udmærkede side en beregning der viser at for hvert KG du letter svinghjulet svarer det a. til at bilen vejer 100 KG mindre under start i 1. gear.....!!!

http://www.pumaracing.co.uk/flywheel.htm

Jeg har selv en motor med ekstremt lettet svinghjul og er godt tilfreds med det. Og spørg ikke hvor det er lettet henne, det var gjort da jeg købte motoren brugt... Iøvrigt kan jeg nævne at det bliver skiftet ud med et fra Risse ombygget til 6-bolt trykplade så snart jeg får råd. Det stoler jeg mere på end det der sidder på nu....

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
man kan lette svinghjulet ca 10 til 15 procent alt efter hvilken motor man har, ved ikke hva de tager for det desværre, men kig ind på www.autobremsen.dk og find deres nummer og gi dem et kald. og til ham der siger at det ikke gir noget har jeg lige en rettelse... hk får du ikke nødvendigvis flere af, men ikke helt sikkert for jo lettere motoren har ved at dreje sig selv rundt jo mere effekt kan den bruge til at dreje højgearsakselen i gearkassen rundt. når du sænker motorens indre vægt bliver den mere omdrejningsvillig (ikke flere omdrejninger, men den kommer hurtigere op i omdrejninger) det er et spørgsmål om motorens indre enerti (rigtigt skrevet) ulempen kan være at motoren går ud hvis den ikke får pedal nok (kun ved MEGET lette svinghjul)

Titel:
Bo fra Westspeed i Kvong tager 700+ moms for at lette og afballancere krumptap+svinghjul og kobling.

MVH Lance

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordvestjylland
lettet og afballancere krumptap+svinghjul og en kobling for 700kr + moms (875kr inkl. moms)

Er det bare mig der syntes det lyder billigt :?: :?:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time