Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 15:49

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Hej drenge jeg er meget ivrig for at høre om der er nogen som ved eller har erfaring med tuning af en audi A4 1.6 for jeg har ringet til tunings firma og spurgt om hvor meget jeg kan gøre ved min Audi... og svaret var !!!!! en chip og en knast !!! resultat ialt 118 hk..... :´-( hvad fanden er det for noget ??? det kan sgu da ikke være rigtigt at man ikke kan gøre mere ved en klasse bil som Audi bare fordi det kun er en 1,6´er please giv noget respons inden jeg græder :´-(
For det er sgu da en fiasko hvis den ikke kan mere end det for det kan jo pengemæssigt ikke kan betale sig en skid :-(

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Hej Bjarne

Umiddelbart er der masser af muligheder med din motor.....men effektforøgelsen bliver jo ikke "meget stor", da motoren ikke er så stor...

Der kan selvfølgelig monteres turbo på den eller du kan få lavet en gang konventionel tuning...

Det er alt efter pengepungen og målet!!!

Hej Bjarne.
Når du kører rundt i en A4 1.6 er det du søger helt sikkert moment, så glem at snakke HK spørg efter moment i området 1500 - 4000 omdr. istedet. Der er 3 muligheder:
Tryk, kompressor eller turbo.
Volumenforøgelse.
NOS.
Problemet er, hvis du ikke selv kan lave det, er det mange penge der skal investeres. (Med undtagelse af NOS, men der lader man en sjat penge stå i banken til en ny motor!!)
Mit forslag er, de 35.000 kr, der skal til er bedre brugt på en anden bil med en motor der passer dig bedre fx. A4 2,0 og derefter snakke tuning.
Mvh.
Per

Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brøndby Strand
Du kan da lægge en 1.8T i bilen og betale afgiften. Du kan ikke gøre det billigere.
mvh Lasse

Puuuhhaaa hva Bjarne det bliver en dyr omgang.....:-O
Mit råd er Kompressor,men igen hvem kan sæt den i for dig...:-|

Jeg vil mene at 150hk og 220nm er til at få for i omegnen af 30.000...

200hk og 300nm er til at få for omkring de 50-55.000...

Brian skyder ikke helt ved siden af:
Jeg regnede på det, og jeg vil kunne gøre det for 24.360,- + moms med en Raptor kompressor, intercooler, kompressionssænkning og indkøring på rullefelt.
Per.

Kan den virkelig få så mange hypper... men havde sgu ikke regnet medat det var så pepperet :-P men ok det må komme hen ad vejen og hvis man køber det brugt kan man vel komme en del længere ned i pris

Jeg søger faktisk bare et bedre moment i ved nok hurtig til 100... det er ikke så vigtigt med topfarten men må jo alligevel ikke køre så stærkt vel LOOOL:-))
Men ved at f.eks K&N laver ikke en skid til en 1.6 hvad i hulen kan man så gøre bortset fra de store indgreb, for havde tænkt mig at den skulle starte med et powerblanket med benzinregulator også evt. noget manifold og udstødning bare for at få noget bedre moment ved omkring de 3½-4000 omdrejninger... kender i nogen som laver noget lignende???

Du bliver nødt til at vække pungdyret... Resten er bare at kaste penge efter ingenting...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time