Hvis formålet er at få den "ruffet" lidt op på cylindervæggen, så et sæt nye ringe kan holde tæt og bilen holder op med at bruge olie - så skal den nu nok gøre jobbet. Det er ikke en 200hk/liter motor manden skal bygge. Men ordinært sandpapir og lidt håndarbejde, som du siger, er også fint.
Såfremt stempelringshøjden er den samme, så kommer de alligevel ikke højere end vendekanten, og du gør egentlig bare mere plads omkring stempelkronen til at forbrændingstrykket trykker på stempelringen.
Jeg har i mangel på bedre en sen lørdag aften udenfor altings åbningstid brugt sådan en her;
http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Slibe ... 000017838/Jeg påstår langt fra det er optimalt, selv har jeg lige brugt en flex-hone til den motor jeg satte i, i lørdags - men jeg vil ikke frygte at bruge andet på en motor der "bare" skal friskes med et sæt nye ringe, i forbindelse med olieforbrug. De har forskellige sten til den også
(Før jeg vidste bedre, satte jeg endda brugte stempler, og brugte ringe i en motor jeg overhovedet ikke honede. Den kørte også fint og havde ens kompression på alle cylindre. Man skal jo være heldig engang imellem)