TB206HDI skrev:
r_uldal skrev:
Det jeg umiddelbart er ude på er at lave en plæneklipper der udleder MEGET lidt eller helst 0% Co2 under kørsel.
Du skal have en håndskubber - og så må du ikk trække vejret mens du slår plænen. Ellers er det ikke muligt at have 0% CO2 udledning fra en forbrændingsmotor..
Jeg må så heller ikke slå en bette fjert
Ej spøg til side, det er en tudse gammel Briggs & Stratton og ja det er rigtig det er faktisk ikke en 2 takter men en 4 takter sideventilet.
Jeg vil tro der skal noget smøremiddel til af en slags ud over fordi Ethanol jo affedter for hårdt. Hvad kan man bruge som tilsætningsmiddel der ?
Jeg regner med at udskifte brændstoffslanger, og karburatoren der i forvejen er en af de ældre udgaver alu er god nok men flancen bliver også lavet om til stål med pakninger istedet. (plastic karbs duer ikke til ethanol).
Vedr prisen så har du sgu da vist forkert styrke i brillerne. Det tog mig 3 sekunder at søge på det i google og det er "det dyre stads" jeg fandt her til 30 kroner literen
http://biopejs.com/product.asp?product=13
Det kan fås meget billigere, men i mit tilfælde er det ikke det det kommer an på da jeg kan få det sponsoreret hvis jeg er lidt heldig.
Så jeg står tilbage med nogle få spørgsmål:
Hvad kan jeg bruge som tilsætningsstof i Ethanol for at få det til at smøre ? Kan det blandes med lidt biodiesel uden den begynder at tændingsbanke helt vildt og sådan ?
Hvis ikke hvad skal der så bruges ?