Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 25 dec 2011, 22:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
Indlæg: 116
Geografisk sted: Ribe, Danmark
Hej

Jeg kører for nuværende et twinscroll setup på en Masterpower gt42 turbo, med 2 kina 38mm wastegates.

Da det er noget skrald med dem, vil jeg gerne lave det om til en stor istedet.

Jeg ønsker stadig at kunne køre 0.5bar tryk, da den ellers vil være lige "lovlig" til gaden.

Jeg har kigget på en 50mm turbosmart fra scanturbo, da jeg kun har gode erfaringer med det mærke.

Mine bekymringer er nu om den er stor nok til at dræne "alt" det luft.

Er der nogen som har et par eksempler i samme turbostørrelse som de kan byde ind med?

På forhånd mange tak


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2011, 18:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Hej Kedde.

Da jeg kørte med m20b28 var det med en 46mm TIAL WG, og den kunne fint køre med 0,5bar, men min turbo var jo så også lidt mindre end din.

Hvorfor ikke montere 2 stk originale 38mm TIAL WG, så burde det jo spille max :D

De kan pt købes for 1000,- stk 8)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2011, 20:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
Indlæg: 116
Geografisk sted: Ribe, Danmark
m power skrev:
Hej Kedde.

Da jeg kørte med m20b28 var det med en 46mm TIAL WG, og den kunne fint køre med 0,5bar, men min turbo var jo så også lidt mindre end din.

Hvorfor ikke montere 2 stk originale 38mm TIAL WG, så burde det jo spille max :D

De kan pt købes for 1000,- stk 8)


godt info brian, så burde en 50mm jo være nok.


ja altså de 2 kina knallerter kører jo, men synes det er noget skrald
fejlmulighederne er bare større, 2x slanger kan brænde over, 2xmembraner kan blive utætte, og når der er 2 opdager man det bare ikke lige så hurtigt som når der er en.
er lidt bange for at komme til at lade max på 3 cyl og det så siger bang, det ville sgu være træls.
Ja og så en anden grund til at vælge en stor er så kan jeg få wg. ført ind i forrøret, det jeg har nu i det "fri" larmer" sgu en hel del.

Jeg har overvejet dit forslag, men hvor ser du dem til 1000kr? det er da billigt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2011, 20:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Kedde1980 skrev:
m power skrev:
Hej Kedde.

Da jeg kørte med m20b28 var det med en 46mm TIAL WG, og den kunne fint køre med 0,5bar, men min turbo var jo så også lidt mindre end din.

Hvorfor ikke montere 2 stk originale 38mm TIAL WG, så burde det jo spille max :D

De kan pt købes for 1000,- stk 8)


godt info brian, så burde en 50mm jo være nok.


ja altså de 2 kina knallerter kører jo, men synes det er noget skrald
fejlmulighederne er bare større, 2x slanger kan brænde over, 2xmembraner kan blive utætte, og når der er 2 opdager man det bare ikke lige så hurtigt som når der er en.
er lidt bange for at komme til at lade max på 3 cyl og det så siger bang, det ville sgu være træls.
Ja og så en anden grund til at vælge en stor er så kan jeg få wg. ført ind i forrøret, det jeg har nu i det "fri" larmer" sgu en hel del.

Jeg har overvejet dit forslag, men hvor ser du dem til 1000kr? det er da billigt.


Jep det er billigt, har selv lige nappet en 46mm TIAL til 1500,- :D

Pm er sendt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2011, 14:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
Indlæg: 116
Geografisk sted: Ribe, Danmark
ja kendte egentligt godt til det link du sendte, sunddal snakkede lidt om at der var udsalg...

Jeg fik lidt stådreng over 2 stk tial mvs igår aftes, men det er nu en stor jeg vil ha, så de 2 kina knallerter må holde indtil det skal indover.

Ingen andre som har prøvet en 50mm wg på en gt42?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2011, 14:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det er svært og sammenligne, uden det er identiske opsæt.
Altså også AR på udstødningshuset på turbo.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2011, 14:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
Indlæg: 116
Geografisk sted: Ribe, Danmark
1.05 er a/r på... men ja det er svært...

jeg må nok bare op ad lommen og smide de små 4-5 for en 60mm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2011, 14:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
50mm er rimeligt stort, hvor mange ccm er motor på ?.
Du kan jo prøve lave 50mm hul i en slange på trykside, og så se om du kan lave tryk :-)

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2011, 14:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
Indlæg: 116
Geografisk sted: Ribe, Danmark
ja haha med hul på trykrør... god løsning :)

Den er på 2700ccm

overfladearealet på 2x38mm wg er jo ca. 9cm2

og på en 50mm er det ca. 7.85cm2

så den er jo lidt mindre, men en 60mm er jo så også ca. 11,3cm2

det skal siges at de 2 38mm fint kan holde trykket nede uden det mindste bøvl.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2011, 02:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
jeg har en kina 50mm på en kina gt45, virker fint

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team