Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 11 apr 2025, 12:56

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 25 mar 2011, 19:58 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2008, 20:26
Indlæg: 28
Geografisk sted: Fyn
Jeg er igang med at lave et plenum kammer, og så har jeg hørt at kammeret skal være dobbelt så stort som motor størrelse.
Så ville bare lige høre om der var noget om den teori..

Go Weekend
Mvh Jesper.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 mar 2011, 22:05 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Hvad skal motoren bruges til.....? Og hvor meget plads er der.....?

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 mar 2011, 23:19 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2008, 20:26
Indlæg: 28
Geografisk sted: Fyn
Det er en m52b28 motor som ligger i en e30 så pladsen er lidt begrænset.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2011, 00:24 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
JKM skrev:
Det er en m52b28 motor som ligger i en e30 så pladsen er lidt begrænset.


Og hvad skal den bruges til?
Drag, drift og her tænker jeg på turtle respons...

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 mar 2011, 11:38 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2008, 20:26
Indlæg: 28
Geografisk sted: Fyn
Der er ikke rigtigt nogle mål med hvad den skal bruges til, og til at starte med skal motoren køre uden tryk, og senere hen komer der kompressor på.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 mar 2011, 12:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ud fra det oplyste, er det bedste råd nok at du bruger den manifold du allerede har, dvs standard. måske BMW ikke er så dumme igen?
er der nogen der har set en manifold med to gange motorens volumen nogensinde? altså på en standard bil.... ikke?....gad vide hvorfor?
MVH søren
ps. hade en gang en skilpadde. den skulle godt nok være sultent for at have noget videre respons.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 mar 2011, 14:00 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Her er en anden tråd om emnet med en masse gode link.

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 mar 2011, 16:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 okt 2003, 15:37
Indlæg: 204
Geografisk sted: Roskilde
hvor????

_________________
MVH Niels P.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 mar 2011, 22:57 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php? ... um&start=0

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 mar 2011, 07:29 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 05 mar 2009, 08:34
Indlæg: 53
Hvad med at tage manifolden fra M50b25 ??, det er da en meget brugt ombygning som eftersigende har en god effekt. (har ikke selv set dokumentation for det).
M52b28 manifolden skulle tilsyneladende begrænse flow set i forhold til M50b25 manifolden.
Hvis du vil lave forsøget og dokumentere det har jeg en manifold i Middelfart du kan låne.

_________________
- www.rasoengineering.dk -


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team