Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 11 apr 2025, 14:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 02 feb 2011, 10:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 okt 2010, 17:54
Indlæg: 165
nogen der har erfaring med at smide en så stor turbo på en mr2 ? har fundet nogle stykker der køre med dem, men kan ikke helt finde ud af hvad jeg gør med pladsen. kan en sådan turbo med den rigtigt manifold sidde mellem brændvæg og blokken. eller skal den "løftes" over blokken ?

mvh matias kuhre


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2011, 12:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
den er jo i samme båd som en garrett gt3582r.
så med det rigtige A/R så kan du sagtens puste liv i sådan en mølle.
selv på en mr2 aw11 er der plads til en garrett gt3582r så mon ikke også den kan være på en sw22 :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2011, 13:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 okt 2010, 17:54
Indlæg: 165
Jo der er plads nok hvis den sidder over, men hvis den kunne sidde mellem kunne jeg købe en færdig lavet manifold og bruge lidt flere penge på andre ting som bedre dæk og sådan. Så den kan komme af med kræfterne :) men ca samme størrelse som en g35 ? Så har jeg lidt at gå efter ind til turboen lander. Takker :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2011, 13:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
her er der monteret en garrett gt35
www.razine.com/do/espanol/contenido/toy ... tent-15041


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2011, 14:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
der er nu nok af manifolde til en sw22 men de koster jo ikke gratis :wink:
www.full-race.com/catalog/index.php?cPath=839_871_888

men ellers er der jo de billige kina-manifolde, men det er jo ikke sikker at der er plads til en gt35sammen med den, men så er det jo bare at modificere den lidt, enten ved at forlænge de 4 rør ved topstykket eller flytte lidt på turbo t3 flancen.
www.turbomotor.dk/contents/da/d28.html

men husk for alt i verden at få understøttet manifold/turbo ellers flækker de meget nemt, men det gælder nu generelt for de rustfri-manifolde at de skal understøttes.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2011, 14:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 okt 2010, 17:54
Indlæg: 165
har kigget en del på Full-race. men så tog projektet lidt overhånd og pludslig var den turbo jeg havde planlagt at smide på ikke stærk nok. men jeg troede ikke at 6262 kunne være der. men er ser ud til at være riligt plads.

ja det med manifolde der knækker har jeg prøvet det er noget skidt så understøttes skal den :)

så også ud til at turboen ville komme til at sidde dumt, i forhold til de store trykrør der skull på turboen. men det ser ud til at det spiller meget fint for den mr2 du linkede til.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2011, 16:27 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2009, 09:13
Indlæg: 103
Geografisk sted: vejle
http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=49086

_________________
http://www.facebook.com/KE70V8


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2011, 17:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 okt 2010, 17:54
Indlæg: 165
Har du selv lavet det hele ? :) ser godt ud men der er ikke meget plads må man sige hvad er det for en turbo ? :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2011, 17:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 okt 2010, 17:54
Indlæg: 165
var det for at vise hvordan med tryk rørene ? mine skal desværre ikke den vej har greddy stock location ic på nu som skulle være en af de bedste. men den kan langt fra køle det nye setup :/ så tryk rørene skal over motoren og til bagagerummet, da der er plads til en stor ic og nogle blæsere :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2011, 19:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
MKuhre skrev:
var det for at vise hvordan med tryk rørene ? mine skal desværre ikke den vej har greddy stock location ic på nu som skulle være en af de bedste. men den kan langt fra køle det nye setup :/ så tryk rørene skal over motoren og til bagagerummet, da der er plads til en stor ic og nogle blæsere :)


jeg tror turboen er en t3t4

det er nok lidt salgsgas :wink:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team