Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 20:09

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 07 aug 2008, 18:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Hey

Jeg går med en en vinter plan om at bygge en lysholm kompressor på bilen, samtidig med en stor turbo.


Min tidligere plan var at lave et bypass system også køre uden kompressoren når turboen først var godt i gang, men nu har jeg fået en ny ide.


Hvis nogen af jer har set en gm 8-71 med både kompressor og turbo..... så sidder de i serie istedet far paraell altså luftfilter->turbo->kompressor osv.
Der må nødvendigvis smutte nogen HK til drive kompressoren men til gengæld burde man få en helt jævn tryk ombygning.


ideen er så at geare kompressoren til 0.7bar og sætte turbo boost controlleren til 0.8bar før kompressoren, det burde i teorien give 1.5bar.....turboen skal selvfølgelig kunne levere en del luft forholdsvis lavt på mappet.

hvordan ville i lave det ?

_________________
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 07 aug 2008, 18:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Har ikk lige bogen på mig, men jeg mener :reading: at i Graham Bell´s Forced Induction Performance Tuning er der nogle eksembler på det . Har du den

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 aug 2008, 18:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hvis du vil ofre pengene på en LYSHOLM... så ser jeg egentlig ingen grund til også at købe en prop til udstødningen! MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 aug 2008, 19:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
jeg har en lysholm fra en mazda millenia..... men hvor meget den kan levere af flow og tryk ved jeg ikke


http://www.canadiandriver.com/testdrives/01millenia.htm

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 aug 2008, 19:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
bandit <- de har et af en lancia delta..... hvor de sidder parralle med bypass, magnet kobling, osv

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 aug 2008, 19:51 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Hvis du kører serie og starter med en lille turbo til at lave tryk i starten, skal den vel have forholdsvis lille turbineside. Turbinen/modtrykket vil så begrænse hele setup'et hvis den ikke bypasses. Hvorfor vil du hellere køre serie frem for paralelt som eksemplet med delta'en?

Paralelt giver jo mulighed for at holde modtrykket på minimum, idet den idelle turbo/turbine til det øvre map kan vælges....blot min mening.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 aug 2008, 04:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Jeg har da ikke noget at bruge en lille turbo til :wink: ....... jeg har jo kompressoren der lave tryk fra 1000-1500omdr


jeg havde tænkt mig en t4 turbo.... med et passende stort udstødningshus..... da der jo ikke sker noget ved den spooler sent og iøverigt er der jo 70% mere udstødnings gas til rådighed pga. trykket fra kompressoren.

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2008, 10:14 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
Var dette ikke en løsning?
Virker fint på en vw, når kompressor ikke for strøm så åbner ventilen ved compressor og luften løber uden om den.
Bare et forslag :up:


Vedhæftede filer:
23832_620_400.jpg
23832_620_400.jpg [ 106.02 KiB | Vist 2236 gange ]

_________________
v/h Peter
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2008, 13:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Jo det ser interresant ud :P ..... næsten samme det samme som jeg havde i tankerne, men bare med kompressoren før turboen..

Der er desværre ikke nogen magnet kobling på den kompressor jeg har.... men måske kan man montere en fra en AC kompr. :D

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2008, 14:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
Mads B (dk) skrev:
Jo det ser interresant ud :P ..... næsten samme det samme som jeg havde i tankerne, men bare med kompressoren før turboen..

Der er desværre ikke nogen magnet kobling på den kompressor jeg har.... men måske kan man montere en fra en AC kompr. :D


ehh er kompressoren ikke også før turboen på det pic VAG-mekaniker smed ??
er det forresten sådan TFSI hænger sammen ??

MVH Luske


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team