tak for jeres input, hvis der flere der vil dele ud af erfaringer osv er i meget velkomne.
HenrikGM skrev:
Spørgsmål der slår mig:
Hvilken effekt skal den motor ende op med?
300-340hk til at starte med (men kender jeg mig selv ret vil mere have mere meget hurtigt
Citat:
1,8Teren er i forvejen ikke ret tykke i gods. Nu borer du den op, men hvor meget?
standart 1,8T 81mm og jeg vil op i standart vw 2,0 boring = 82,5mm
Citat:
Hvilket topstykke skal den køre med?
standart 1,8T evt et fra en model der har større kanaler (topstykke fra motor uden e-gas)
Citat:
Når det nu er et ekstremt projekt du har gang i(det ER det vel?),
ekstrem projekt vil jeg ikk kalde det, folk i staterne køre fx med 500hk på sådan en motor kun med andre pejlstænger som det eneste forstærkning af selve motoren
Citat:
så skal du få den blok ultralydstestet for godstykkelse, den skal stressbores/hones varm(driftvarm), og mindst med lejeoverfaldende spændt moment.
lyder vildt, men det er lige presis det jeg gerne vil vide, skal den bare bores eller skal den spendes op i noget for at stresbore blokken ligesom hvis lejer og topstykke sad på, hvis i kan følge mig?!
Citat:
Mere info om projektet søges...??
større motor volume kan jo lave mere moment og ikke mindst spoole turbo tidliger. jeg har nogle specielle ideer til mit projekt, en af dem er full boost tæt på 3000 omdr eller tidliger og det for man ikke automatisk med 1,8 liter motor med lidt større turbo. derfor valget er blevet den skal op i 2,0L, så jeg finder en standart krumtap fra en 2,0 så har jeg slaglængden og så smedet stempler og smedet pejlstænger.
og for at få det bedste resultat har jeg besluttet at holde mig til vw/audi standart størrelser.
1,8T: 81mm boring/86,4mm slaglængde --> 2,0/2,0T: 82,5mm boring / 92,8mm slaglængde
selve motorbygningen har jeg regnet med budget på:
scat smedet pejlstænger 2700kr
supertech smedet stempler 4500kr
2,0 krumtap ca. 2500kr (alt efter hva jeg kan finde)
+nye lejer
opboring og honing 3000kr (har hørt andre sige 500kr pr. hul??)