Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 12:40

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland, 9900
Da min undervogn i min bmw e36 er lidt slap, har jeg et lille spørgsmål til folkene herinde.

Kan man selv lave sine bøsninger hårdere?
Dette er ikke fordi at jeg er for nærig, for powerflex laver en erstatning's bøsning til min bil, men da jeg køre i min min til daglig, vil jeg ikke have SÅ hårde nogen bøsninger i.

Jeg havde tænkt på om ikke man kan fylde de små hul-rum op med sikaflex, og så punkt-svejse en lille rund plade på så det hele blir inde i bøsningen.

Billede

Billede

Er der nogen der har prøvet dette lille cowboy trik før, og kan dele erfaring, eller skal jeg selv prøve mig frem?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Hejsa,

Vi bruger at fylde nye originale motorophæng på Uno Turbo'erne med Sikaflex rudelim, det virker ganske fornuftigt og man behøver ikke noget med jernplader til at holde det på plads. Men sørg for at lade det tørre 100% igennem inden montering.

.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
jeg har deflex på min sierra GT og kender en del med powerflex på deres sierra. syntes nu ikke den bliver SÅ hård at køre i. ellers er en undervogn med justerbar dæmpning en god start hvis du er til en bedre fornemmelse af underlag og fornyet køreglæde. NU er JEG KONI mand til fingerspidserne pga juster muligheden ved at mange BMW folk sværger til bilstein men der sker jo aldrig noget ved at prøve at gå egne eje. husk bare at købe kvalitets fjedre for ikke at ødelægge opsættet.

men jeg ville prøve powerflex,mener der er noget med at de E36´er æder bøsninger rimeligt hurtigt! det hjælper vist en del med powerflex hvis jeg husker rigtigt.

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

møffe skrev:
jeg har deflex på min sierra GT og kender en del med powerflex på deres sierra. syntes nu ikke den bliver SÅ hård at køre i. ellers er en undervogn med justerbar dæmpning en god start hvis du er til en bedre fornemmelse af underlag og fornyet køreglæde. NU er JEG KONI mand til fingerspidserne pga juster muligheden ved at mange BMW folk sværger til bilstein men der sker jo aldrig noget ved at prøve at gå egne eje. husk bare at købe kvalitets fjedre for ikke at ødelægge opsættet.

men jeg ville prøve powerflex,mener der er noget med at de E36´er æder bøsninger rimeligt hurtigt! det hjælper vist en del med powerflex hvis jeg husker rigtigt.

Jeg har en makker der har monteret powerflex i hans bmw, også e36, og den blev stiv som et bræt at køre i, så det er lidt derfor jeg ikke er meget for at montere powerflex i mine bærearme (dog kommer de i på min krængnings stabi).

John Sahl skrev:
Hejsa,

Vi bruger at fylde nye originale motorophæng på Uno Turbo'erne med Sikaflex rudelim, det virker ganske fornuftigt og man behøver ikke noget med jernplader til at holde det på plads. Men sørg for at lade det tørre 100% igennem inden montering.

Godt at høre at i har positiv erfaring med det. Så vil jeg lige prøve det, og se om det ligeledes kaster positiv erfaring fra sig på bmw.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Der er vist også et gammelt indlæg herinde, med et par billeder ef en der har lavet tricket med rudelim.

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

johan o r skrev:
Der er vist også et gammelt indlæg herinde, med et par billeder ef en der har lavet tricket med rudelim.

Den ka jeg nu ikke lige støve op. Men de nye bøsninger ligger også til tørre nu :wink: Så må man håbe på det bedste

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
BMWcab skrev:
johan o r skrev:

Den ka jeg nu ikke lige støve op. Men de nye bøsninger ligger også til tørre nu :wink: Så må man håbe på det bedste

Jeg går ud fra at du melder tilbage om din oplevelse med tricket ;-)

.

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

John Sahl skrev:
BMWcab skrev:
johan o r skrev:

Jeg går ud fra at du melder tilbage om din oplevelse med tricket ;-)

.

Selvfølgelig :wink: Ku jo være det kunne give blod på tanden til andre

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
jeg har lavet det, gamle tandremme er perfekte at fylde op med hvis det skal være lidt hårdere...

en puck til ishockey er også perfekt, men lidt hårdere end bare at lime dem.

de bagerste bøsninger på bærearmene til starletten er lavet af pucker, da det ellers hed en hel bærearm til omkring en plov pr side, virker upåklageligt med ca 1 1/2 klubrally sæson og hverdagskørsel ind imellem...

hov glemte lige en ting.. selv om de virker for hårde til at starte med, så giv det lidt tid. det er som om det lige skal ha lov til at arbejde lidt, og så blir det lidt blødere.

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
har drejet en bøsning i nylon til en focus. den er lavet i 3stykker som en fra powerflex. virker fint skal bare have lidt WD40 til tider for ikke at larme.. lol.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time