Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 23:29

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 28 maj 2008, 16:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Nu har jeg så fundet en anden, hvad siger i så til den?

Billede
Billede
Billede
Billede

Det skulle være hovedpumpen til biler med k-jet anlæg. Er det bare sagen eller hva'?






Det der stod før skrev:
Jeg har fået fingrene i en benzinpumpe:

http://img261.imageshack.us/img261/4631 ... 892az4.jpg
http://img261.imageshack.us/img261/3473 ... 893vu3.jpg
http://img76.imageshack.us/img76/7259/2 ... 895no1.jpg

Det skulle være en primærpumpe fra en BMW (Skulle passe til rigtig mange af modellerne fra midt-90'erne).
Kender i denne, og kan jeg bruge denne som en ekstern pumpe?

PS: Svaret lige her nedenunder fra morten er ikke sludder hvis i læser denne quote-boks!

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Senest rettet af Runesm 29 maj 2008, 22:53, rettet i alt 3 gange.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 maj 2008, 16:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det er en pumpe beregnet til montering i tanken.
Så den kan ikke bruges til ekstern montering.

MVh

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 maj 2008, 17:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Sgu og satans. Så må jeg af med den igen. Tak skal du ha' :)

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2008, 15:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Så er emnet opdateret med ny benzinpumpe, hva synes i så denne gang?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2008, 21:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2005, 11:14
Indlæg: 227
Geografisk sted: østjylland
Runesm skrev:
Så er emnet opdateret med ny benzinpumpe, hva synes i så denne gang?


Jeg syntes den er fin :D det er en ekstern

hvad er nummeret på den


Tommy

_________________
første gear er for biler uden moment


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2008, 21:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Det er en biltema, og den hedder 52-202 i varenummer.
Den sku' passe på noget volvo både med og uden turbo, og så med K-Jet anlæg, så den kan køre 5 bar kontinuerligt, som det kræves på K-Jet.
Der er en gut i sverige der også tæsker rundt med dem, og han valgte så lige at teste dem.

"Med två pumpar flödade de 7,1lit/min 3,4bar 13,5v

Med tre st 52-202 pumpar:
9,7lit/min 3,4bar 13,7v
9,2lit/min 5,0bar 13,7v
8,3lit/min 6,0bar 13,5v"

Er det ikke fint?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2008, 21:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Hvis denne tråd skal være brugbar i fremtiden, så er det ikke smart at rette i det orginale indlæg ... nu er det morten siger noget sluder (hvilket jo egentligt er som det plejer :tooth: )


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2008, 21:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2005, 11:14
Indlæg: 227
Geografisk sted: østjylland
Runesm skrev:
Det er en biltema, og den hedder 52-202 i varenummer.
Den sku' passe på noget volvo både med og uden turbo, og så med K-Jet anlæg, så den kan køre 5 bar kontinuerligt, som det kræves på K-Jet.
Der er en gut i sverige der også tæsker rundt med dem, og han valgte så lige at teste dem.

"Med två pumpar flödade de 7,1lit/min 3,4bar 13,5v

Med tre st 52-202 pumpar:
9,7lit/min 3,4bar 13,7v
9,2lit/min 5,0bar 13,7v
8,3lit/min 6,0bar 13,5v"

Er det ikke fint?


8.3 l/min v 6.0 bar= 498 l/t :shock: ..... det vil jeg godt love dig at den under ingen omstændigheder giver.... men til et par hunrede heste er den højst sansynligt rigtig fin... k-jet pumper er som regel ikke så ringe enda.

min er også en k-jet pumpe som efter det som jeg kan finde på den vist giver 150-160 l/t v 5.5-6 bar.... det er så 2.5 l/min.... vil tro at den giver op mod 200 l/t v(og med lidt god vilje også noget over :) ) 3-4 bar

_________________
første gear er for biler uden moment


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2008, 22:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Jamen sødeste pusling da, læs antallet af pumper der står opgivet. Den første måling er med 2 pumper, og den 2. måling er med 3 pumper :D

Men min plan er at køre uden forfødepumpe, så jeg glæder mig lidt til at se om det kan køre.

Der var også en på det svenske forum jeg lurede lidt info der kørte med 2 pumper og en catchtank med forføde. Hans kammerat havde klemt returslangen, og de ku' ik forstå hvorfor den var så svær at mappe, selvom det var nogle relativt store dyser.

Efter et par tusind km så han så fejlen, og satte et måleur på. 14 bars benno-tryk! Så dyserne var pludselig 1600cc dyser :tooth:

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2008, 08:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2005, 11:14
Indlæg: 227
Geografisk sted: østjylland
Runesm skrev:
Jamen sødeste pusling da, læs antallet af pumper der står opgivet. Den første måling er med 2 pumper, og den 2. måling er med 3 pumper :D

Men min plan er at køre uden forfødepumpe, så jeg glæder mig lidt til at se om det kan køre.

Der var også en på det svenske forum jeg lurede lidt info der kørte med 2 pumper og en catchtank med forføde. Hans kammerat havde klemt returslangen, og de ku' ik forstå hvorfor den var så svær at mappe, selvom det var nogle relativt store dyser.

Efter et par tusind km så han så fejlen, og satte et måleur på. 14 bars benno-tryk! Så dyserne var pludselig 1600cc dyser :tooth:


jamen kæreste ven da :)

rigtig nok... det havde jeg overset.... så lyder det i mine ører ikk usansynligt... sikket en fin benz pumpe

Tommy

_________________
første gear er for biler uden moment


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team