JakobM skrev:
Hejsa, lyder som et spændende projekt
Har du lidt mere data på motor?
Går ud fra der er tale om sugemotor
Det lyder lidt som et kompromï på motorstyringen - altså at den er sat til at få lidt for meget benzin for ikke at løbe tør i andre load områder. Dvs. f.eks. andre dyser, benzintryk osv. uden yderligere justering. Dvs. langt fra optimalt og det oplever du nu. Blot mit gæt.
Hvordan kører den udover tomgang og igangsætning?
Hvordan ved du den får for meget benzin - har mekanikeren oplyst det eller?
Har du standard motorstyring (hvad noget kan tyde på) så kan der måske trylles lidt ved luftmængdemåleren, dyser, tryk mv. eller måske nogen kan trylle en chip, MEN mit råd er fra start at få fat i en programerbar motorstyring når det skal være ordentlig. Blot min holdning...
Mvh Jakob
Hvilke data på motoren vil du have?
Blokken er en standard 2,0 16V blok fra en 306/406, der så er ændret til 2,2 ved hjælp at anden krumtap og stempler.
Ja, det er en standard sugemotor, 2,2 8v.
Mit bud er også noget med motorstyringen, og der har været tale om at sætte en MegaSquirt på, men jeg synes bare ikke at høre om andre, der bruger andet end standard "motorstyring" på modificerede 205/309'ere(?)
Derfor undre jeg mig over mine problemer med at få det til at køre ordentligt.
Kører man ved jævn gas på f.eks. motorvej, så kører den egentligt fint, og hopper ikke i motorgang, men slækker man lidt på speederen, virker det som om den lige skal have et lille spark, for at komme op i omdrejninger igen.
Den er meget omdrejningsvillig, og kan mærke at den meget hurtigt vil over 3k rpm. Nærmer man sig 4k rpm, så er det som om der er en raket bagi. Men har holdt den under 4k-4500 rpm indtil videre, indtil jeg er sikker på den får den blanding den skal have.
Det er min mekaniker, der har sagt han har givet den lidt at leve af, for at undgå for mager blanding. Han har prøvet at justere på luftmængdemåleren, men uden held.
Jeg ville også umiddelbart sige programérbar motorstyring, men jeg synes ikke jeg hører andre 205 GTI'er med skrappere knaster eller 2,2 konvertering, der bruger anden motorstyring. Er det virkelig nødvendigt?