Scuga skrev:
Spørgsmålene:
- Er der flere ting, jeg med fordel kan/skal have lavet ved blokken?
- Hvilken cylinderservice vil I anbefale. Har kigget på Odense!
- Skal der bruges nogen monteringsolie, når jeg samler motoren. Hvis ja, hvilken, og hvor købes det?
På forhånd tak.
/Michael
Få rettet blokken af med det samme også (ved ikke om det var det du mente med "planet toppen")... Afgrat motoren... og ja olie skal bruges til montering af de nye lejepaner med fordel kan du købe noget assembly lube som er en tykkere væske som ikke flyder væk fra lejerne så hurtigt hvis du ikke lige får startet den op samme uge... (kan købes mange steder på nettet men du kan nok få en god handel på det der hvor du får lavet dine motorstumper...)
Du kan også hvis du gider bruge tiden på det afgrate og polere din krumtap så du minimere kervdannelse... (men pas nu på leje sølerne evt. pak dem ind i et lag malertape/klud/malertape så du ikke skal lave en OM'er
Brug locktite der hvor det er nødvendigt...
Nu skal det ikke blive en discusion men jeg er imod at man afbalancere krumtappen med kobling og alt muligt udenoms halløj fordi hvis du knepper din kobling eller den dør på grund af hvad som helst (samme gælder dit remhjul) så er hele motoren ude af balance så hvis du spørger mig så skal tingene afbalanceres individuelt...
Ved ikke om du har tænkt det og handlet det allerede men ellers så upgrader dine hovedbolte, topbolte og lign. til ARP. eller hvad der nu ligger dig nært...