Volvo-Dennis skrev:
Hej folkens..
For et lille stykke tid siden fik jeg chippet min Volvo 760tic. Den fik større turbo, gennemstrømspotter og en chip. Effekten landede på 243hk og 367,1nm. ved 0,9-1,0 bar, mod std 173hk og 250nm.
Men da mere vil have mere kom jeg til at tænke på at bytte B knasten ud med en KG2T knast fra KG trimning, med en duration på 300grader og et løft på 10,5 på ind, og 11,9 på ud. Det er bare det at grænsen for ladetryk er nået for denne motor, da kompressionen er 9,0:1. Så mit endelige spørgsmål lyder: Vil det være idioti at smide denne knast i?
De siger godt på KGtrim at den giver endnu mere bundtræk og kommer til at tage endnu flere omdr..
Dennis..
KG er lidt "old school" med deres knaster(har ihvertfaldværet det)
Hvorfor er det lige at grænsen er nået med det ladetryk??
Hvad er overlappet på den knast?
Når du nu monterer den knast, så skal din vogn iøvrigt chippes igen. Og det er ikke et "vistnok", det er derimod "helt sikkert".
B-knasten er en tam sag ifht den KG knast du der omtaler, så det vil være forfra med chipningen....
Det vil være en fordel at du snarest bestemmer dig for hvilken effekt der skal til før det er nok.
PS; svenskerne har lavet 400hk på sådan en motor med std stumper, og std kompression. Men din turbo ser i så fald ret lille ud igen.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!