Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 10:56

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 sep 2005, 17:13 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
Jeg er den lykkelige ejer af en fiat uno som jeg er igang med at bygge om til 1,3t og vil gå maskinen efter før jeg kommer til at køre.
knasten ser ikke helt 100% ens ud ved alle cyl men istedet for at få fat i en standart og så senere opgradere vil jeg starte her. Nogen der har gode erfaringer med eftermarkedsknast til den og hvor fra?
ønsker en motor der er daglig kørbar men lidt mere gal.
Max nm ved knap 4000rpm uden mølle. 8)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2005, 17:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
du kan finde en fra f.eks en tipo 1,6 og sende den til westspeed, så laver han den lige som du vil ha den...

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2005, 18:08 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Slavteren skrev:
du kan finde en fra f.eks en tipo 1,6 og sende den til westspeed, så laver han den lige som du vil ha den...


Eller bruge den som den er, for den er efter sigende ganske god i standardudførelsen.. ;-)

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2005, 19:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
som jeg læser det er toppene slidt af? eller har jeg misforstået noget?

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2005, 20:19 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Jeg kører med en 284 graders i min 1.4 (non turbo). Har mistet lidt moment i bunden men den kan sagtens bruges til hverdagskørsel.

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2005, 21:09 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Slavteren skrev:
som jeg læser det er toppene slidt af? eller har jeg misforstået noget?


Det jeg mener er: Brug Tipo 1.6 knasten som den er originalt.. Ikke den slidte knast han har nu ;-)

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2005, 22:27 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
passer den tipo 1,6 og uno1,3t toppe sammen ? jeg er ret ny med fiat.
Hvis jeg vælger en ny knast hvor skarp er så brugbar i en turbomaskine? jeg har i et audi eksempel hørt om at tage en std, fra sugemotoreren med noget gevinst.
Vil den ikke blive meget moment svag hvis jeg går helt op i en 284* der er jo en turbo der skal slæbes med i lave omd også


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2005, 23:24 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
uno skrev:
passer den tipo 1,6 og uno1,3t toppe sammen ? jeg er ret ny med fiat.
Hvis jeg vælger en ny knast hvor skarp er så brugbar i en turbomaskine? jeg har i et audi eksempel hørt om at tage en std, fra sugemotoreren med noget gevinst.
Vil den ikke blive meget moment svag hvis jeg går helt op i en 284* der er jo en turbo der skal slæbes med i lave omd også


Du kan sagtens smide knasten fra 1.6 eren over. Om toppen ligefrem passer over kan jeg ikke svare på... Tror ikke der vil være noget problem med 284 og turbo. Der vil altid være en smule turbo tøven men når først den lader så øges momentet jo kraftigt i forhold til en sugemotor.

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 sep 2005, 11:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
toppen passer over, men der er bedre ventiler i turbo-toppen.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2005, 19:47 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
jeg er kommet lidt videre med mit projekt og har fundet en knast der ser ok ud. men den er til en 1,4t efter hvad der står på siden..er der nogen problemer i det eller hvad.
jeg har fundet den på: www.dbilas-dynamic.de
Det er en 296/288 lidt skarp men det tør jeg satse på


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team