Kristian_L skrev:
Okay mange tak for svarene!
Kunne godt forrestille mig det var besværligt at få skidtet til at kører... Sagen er jeg godt kunne tænke mig at rode med noget indsprøjtning og dette virkede som en billig løsning da de jo sider på mange at de gamle saab'er osv. Mit håb var så at lave spjældhuse selv og kunne undgå alt det med luftmængdemåler, mapsensor, gasspjæld potentiometer, lambda osv.

Altså holde det så mekanisk som mulig

Hvordan lyder det???
Hilsen Kristian
som en riktig dårlig ide desværre.
Den indsprøjtning du her eftelyser er et gammelt bosch system fra en Mercedes, og de blev kun lavet til 6 og 8 cylindrede motorer.
Det nærmedte er en Kugelfisher fra en 2002 tii, eller en peogeot 405 fra først i 70erne.
Systemet bliver styret af en knast aksel der påvirker stemplerne, så hvis du skal have en større mængde end systemet er beregnet til. så kræver det en special knast, og en ombygget pumpe, og en som har erfaring med at køre det ind få et rullefelt, og er i besiddelse af en special justerbar pumpe.
Jeg opgav i 1988, da jeg havde tumet min BMW 2002, og konverterede til doppelte Webre karburatorer
Et system som Megasquirt ser meget bedre ud, selvom der er meget el arbejde, og en del sensorer, så er det meget driftsikkert, og utroligt nemt at tune.
PS jeg har et komplet Kugelfisher anlæg til en bmw 2002 tii liggende.
PRIS 2000 KR.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html