Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 17:12

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Tryk på BMW
Indlæg: 08 dec 2004, 18:05 
Hvad ville i foretrække på en E36 325i Turbo eller kompressor!!!!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2004, 18:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2004, 21:26
Indlæg: 118
Geografisk sted: København
Turbo... altid turbo

_________________
/ NarkO


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2004, 21:39 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 dec 2004, 20:33
Indlæg: 36
Geografisk sted: Midt Jylland
klart turbo :) Turboen tar ingen effekt men giver, hvor kompressoren tar noget, da den er drevet af krumtappen..

_________________
Std. er ikke godt nok:)

Pug 309 nu med Turbo og typegodkendelse


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2004, 22:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Indlæg: 208
Geografisk sted: Vejle
Hej

Tja...jeg er nu mest til turbo, men jeg tror nu nok at jeg vil foreslå en kompressor her. Godt nok r det en dyrere løsning, men erfaring viser at det holder en smule længere tid med kompressor...dog vil jeg nok anbefale at skifte stempler til nogle med lavere kompression...uanset hvad du sætter på den...

_________________
BMW ---> Best Motor in the World!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2004, 07:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
per b skrev:
Hvad ville i foretrække på en E36 325i Turbo eller kompressor!!!!

Kompressorsæt kan du få med Tüw hvis du har mønt nok, men de køre normalt ikke meget højere end 0.4-0.5bar. turbo sæt tror jeg ikke du får synet og vil også tag noget længere tid at afmontere før et syn, men et plus er du kan køre meget højere tryk. men hvis du ikke vil åbne din motor så skulle 0.6bar være max, men du skal have større dyser i og ændret din Cpu.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 dec 2004, 19:35 
Tak for de fine svar.. jeg går bare og lejer med tanken. faktisk har jeg ikke købt bilen ienu for der er ikke så meget salg i min honda, men det kommer nok.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2004, 10:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 aug 2004, 16:52
Indlæg: 13
Geografisk sted: KBH
Motoren skal bygges en del om før det holder. Alternativt tror jeg det er en billigere løsning at smide en større kværn i fra en 5-serie.

En voldtrimmet BMW suge motor trækker EXCELLENT :twisted:

Uanset hvad du vælger, så skal der skiftes kværn til syn.

_________________
/ Kim Bruun - Peugeot 406 SV


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2004, 19:05 
dikkedarer skrev:
Motoren skal bygges en del om før det holder. Alternativt tror jeg det er en billigere løsning at smide en større kværn i fra en 5-serie.

En voldtrimmet BMW suge motor trækker EXCELLENT :twisted:

Uanset hvad du vælger, så skal der skiftes kværn til syn.
... HHmm, gad godt vide hvilken 5-serie (model), den STØRRE kværn skulle komme fra...??? Eftersom vi snakker en E36 325i= 24v M50 motor... Mindes ikke denne motor findes i en 5-serie som skulle være "større"... Hvis du ikke er bange for, at skulle bruge lidt tid på at bytte motor ud inden syn, ville jeg klart vælge en komplet E36 3.0L M3 maskine, find den komplet med gearkasse, box, kardan og udstødning, så smutter den frisk lige ned i hullet.. Og den kører/ starter bare hver eneste dag, samtidig er den absolut ikke bange for at blive kørt til omdrejningsbegrænseren, nærmere tværtimod, den TIGGER dig sgu om det... Og gør det med fornøjelse... :wink: :wink: :wink: :wink:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2004, 21:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Hvad med de 24v motore fra M5 serien har set den bygget i en E30 men det er måske stadig en større ombygning for at få den i en E36 ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2004, 21:58 
2fat2fly skrev:
per b skrev:
Hvad ville i foretrække på en E36 325i Turbo eller kompressor!!!!

Kompressorsæt kan du få med Tüw hvis du har mønt nok, men de køre normalt ikke meget højere end 0.4-0.5bar. turbo sæt tror jeg ikke du får synet og vil også tag noget længere tid at afmontere før et syn, men et plus er du kan køre meget højere tryk. men hvis du ikke vil åbne din motor så skulle 0.6bar være max, men du skal have større dyser i og ændret din Cpu.


??? en SC12 Roots kompressor kører 0,7 bar standard ??? :?: Så hvorfor kører kompressorer ikke mere end 0,4-0,5 bar...?

mvh
Ruben


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 78 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team