Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 01:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 okt 2006, 22:32 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
Hej.

Scenarie:

Std motor med slebet knast og banan + 2".

Nu ska den have noget mere benzin. Vil det være en direkte "latterlig" løsning at købe en justerbar benzintryksregulator? Sådan en der giver en del mere tryk ved fuld pedal?

Mest fordi en daihatsu er temmelig meget svær at chippe ( japaner, puha ) og seperat motorstyring næsten er for meget af det gode når det "kun" er en knast og en banan.

Indputs ønskes :)

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2006, 06:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
billigste og mest seriøse løsning. find ud af om motoren overhovedet har brug for mere benzin!
kører den med luftmængde eller luftmassemåler, kan svaret meget let være at det finder motorstyrringen selv ud af.... med mapsensor er svaret måske.... mange biler kører egentlig rigelig fed ved WOT standard. så lav ændringerne på motoren og kør en tur med bredbåndssonde monteret. MVH. søren PS. mangler motoren så benzin... er skruestikken og den standard benzintryksregulator den BILLIGSTE løsning


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2006, 08:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 207
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Mange Biler bruger kun LMM til delgas
I fuldgas ser den væk fra LMM og kører på rent omdrejninger..

Man kan godt snyde ved at hæve benzintrykket..

Hvis du har en 100hk motor.. og forventer at få 115hk.. Så skal benzintrykket hæves tilsvarende.. du kan se det i Regnemaskiner her på PP..!
Du kommer så nok til at savne at kunne forstille tændingen..!!

Du skal nok ikke satse på at fabrikken har givet den nok benzin til 20hk extra..
De har jo nogle emmissionskrav at overholde.. så de holder sig nok på den magre side..!

og ja en wideband er nok den bedste løsning.. hæv benzintrykket til du har en fed nok blanding i hele fuldgasområdet.. og hæver du ikke trykket for meget. er der chancer for at lambda stadig kan regulere lidt økonomi..!

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=24723


Top
 Profil  
 
 Titel: sensor
Indlæg: 12 okt 2006, 19:13 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
sensoren på en charade er fra standard en narrowband.

Kan man købe en wideband, sætte i den originale holder ( eller lave holder i bananen ) tilslutte denne til motorcomputeren, og samtidig aflæse om blandingen er for fed eller for mager ved hjælp af et multimeter? ( læste det i en af artiklerne herinde.. hvor man måler mV ).

Tror i det er muligt?

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2006, 21:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 207
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Hvis du køber en LC-1

Den har en Narrow band udgang.. som du kan køre til din original ecu.

Og så samtidig aflæse Airfuel/lambda på evt en bærebar com..!

Ellers svejser du en extra møtrik i så du både har original lambda og wideband siddende..

En narrow band sensor kan du ikke få ret meget ud af.. andet om bilen kører.. i nærheden af fed.. lambda1 eller mager..!!

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=24723


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: sensor
Indlæg: 13 okt 2006, 06:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
tonnilerche skrev:
sensoren på en charade er fra standard en narrowband.

Kan man købe en wideband, sætte i den originale holder ( eller lave holder i bananen ) tilslutte denne til motorcomputeren, og samtidig aflæse om blandingen er for fed eller for mager ved hjælp af et multimeter? ( læste det i en af artiklerne herinde.. hvor man måler mV ).

Tror i det er muligt?


Joee... men du var bekymret for prisen. LC-1 er det absolut billigste WB-kit der kan opdrives (du skal bruge både sonde og controller) til ca. +1600 kr. alt efter hvor du køber.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team