Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 04:35

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Er der nogen mere eller mindre lige så hjerneskadede som mig der måske har forsøgt sig med dette ?

Hvad ville en 2,8V6 volvomaskine sige til 2 stk T25 ladere monstro ? Og hvad ville maskinen i det hele taget i rimelig standardtrim overhovedet sige til trykladning her tænker jeg bla.a på om toppakningerne er stærke eller svage på sådan en kværn og om kompressionen standard er nogenlunde til at tryklade på dvs mindre end 9:1 (dermed ikke sagt man ikke kan lade på motorer med højere kompression men der skal jo helst være fornuft bag ??)

Anyways det er bare en fuldstændig hysterisk hjernelam tanke... Lad høre om der er nogen der kender noget til den slags?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Jeg vilde lave en søgning på renualt Alpine.
Da de trykladede samme motorfammilie.
9,0-1 i komforhold er helt fint hvis man har motorstyringen til det, og ikke et for højt ladetryk.
Spørgsmålet er bare hvor vil du finde plads til 2 turboer, og rør og intercooler.
Jeg gik faktisk med tanken om det samme, indtil jeg så hvad en renovering af topstykkerne vilde koste.
300 hk på en standart bund bør ikke give nogle problemer.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Moderator

I tidernes morgen kunne der fåes et biturbosæt til denne motorfamilie.

Motoren er for så vidt fin, men har nogle forfærdelige problemer omkring smøring, især topstykkerne er sårbare. De senere udgave skulle have de bedste "løsninger" på det problem.

Motoren er hundedyr at arbejde på.

Men det er gjort før, har set 3 af disse V6ere i 2xx karosser m. turbo, men jeg tror ikke holdbarheden er noget at skrive hjem om....!

Husk ihvertfald at bruge en kvalitetsolie, og skifte den jævnligt. Allerede som NA motor havde den problemer v. normal serviceinterval!(forudsat smøringen ikke var ombygget)

I mine øjne er det et fedt projekt, alene fordi ikke mange har gjort det før, men ud fra et "value for money" synspunkt, så skal man nok være _noget_ fanatisk for at føre det ud i livet i praksis.

Motoren findes bla i GMC DeLorean med turbo som option....(her kunne den hellerikke holde)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time