I tidernes morgen kunne der fåes et biturbosæt til denne motorfamilie.
Motoren er for så vidt fin, men har nogle forfærdelige problemer omkring smøring, især topstykkerne er sårbare. De senere udgave skulle have de bedste "løsninger" på det problem.
Motoren er hundedyr at arbejde på.
Men det er gjort før, har set 3 af disse V6ere i 2xx karosser m. turbo, men jeg tror ikke holdbarheden er noget at skrive hjem om....!
Husk ihvertfald at bruge en kvalitetsolie, og skifte den jævnligt. Allerede som NA motor havde den problemer v. normal serviceinterval!(forudsat smøringen ikke var ombygget)
I mine øjne er det et fedt projekt, alene fordi ikke mange har gjort det før, men ud fra et "value for money" synspunkt, så skal man nok være _noget_ fanatisk for at føre det ud i livet i praksis.
Motoren findes bla i GMC DeLorean med turbo som option....(her kunne den hellerikke holde)
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!