Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 04:11

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked

Hey folkens, håber i lige vil hjælpe mig med de spørgsmål jeg har....

Overvejer og sætte en kompressor på min 1,3 nz med 270 graders knast. bare for sjov :D Den yder vel ca 75 hk nu hvis man skal tro på www.knobloch-sport.de ! Men det må kunne blive lidt sjovere

Udover knasten har den std. indmad, har hørt de kan tåle et ladetryk på ca. 0.5 bar og stadig holde i længden med std komp. passer det eller skal den ændres & i givet fald til hvad ?

Hvilken kompressor skal jeg vælge & hvorfor ? Har kigget lidt på en roots sc12 ville det være et godt valg ?

Intercooler er det nødvendigt med så lille et ladetryk & vil det overhovedet give noget undet disse smålige forhold ?

Er det muligt at modificere den originale styreboks til et sådan setup at det ville spille fornufigt ?

Hvad med mine dysser er de store nok til dette eller skal de også skiftes ? & hvilket skal der skiftes til hvis disse ikke rækker ?

Ville det være en ide at sætte en indsugningsmanifold på fra en polo g40 eller vil det være spild af tid og penge ? evt . også dyser derfra ?
problemet er vel bare at den har en ingang fra g-laderen og en fra filteret hvis jeg husker rigtigt...

Hvad vil i tro sådan en omgang vil give af hk ekstra ?

Ved godt det ikke er 120 osv Er heller ikke det jeg er ude efter, vil bare have lidt sjov og samtidig få lidt mere viden & erfaring inden for området.

Kommentare som.: Glem det kan ikke betales sig, og andre negative ting frabedes... har hørt nok på det :wink:

Ønsker hjælp & viden

På forhånd tak

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time