Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 jul 2025, 02:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006, 16:41 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
duckstardeluxe skrev:
Bosch modellen (der i øvrigt kun koster 200,-) fåes i flere typer. Min er den der kan holde til mindst tryk, men jeg ved der findes typer der bruges i f.eks. VW's 1,8 turbo motorer med 220 heste, der er med en stærkere membran.


Kan man justere den eller hvordan virker sådan en? Altså sådan at den ikke lufter for tidligt ud.. Eller bare mig som ikke er med på hvordan det virker?

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006, 18:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Nix, ingen justeringsmuligheder. Jeg kører med MAP sensor til motorstyringen, og er derfor ligeglad om den står åben i tomgang. Den åbner på vacuum og holdes lukket af overtryk.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006, 22:22 
Offline

Tilmeldt: 20 apr 2006, 22:38
Indlæg: 8
duckstardeluxe skrev:
Nix, ingen justeringsmuligheder. Jeg kører med MAP sensor til motorstyringen, og er derfor ligeglad om den står åben i tomgang. Den åbner på vacuum og holdes lukket af overtryk.


for lige at vende tilbage til mit problem.........

Jeg kører også med mapsensor til min omex 500, men hvad har det at gøre med, at den gerne må åbne i tomgang??

Min er lukket ved tomgang, men så snart jeg giver lidt gas, begynder den at åbne. Burde den ikke være lukket, lige indtil jeg slipper gassen?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006, 23:03 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Hej Janick

Der må være noget gal med monteringen af vakumslangen hvis ventilen åbner når der kommer tryk på. Hvis det er monteret korrekt er der samme tryk over og under hvorved stemplet ikke kan åbne. Stemplet kan kun åbne ved trykforskel.

Jeg har lige kigget på dit billede igen - går din vakumslange direkte i manifolden eller i huset på gasspjældet? Der kan evt. være ting i gasspjældet som gør at der kun er hul igennem ved tomgang pga tomgangsstyringen. Har lige splittet et peugeot solex gasspjæld hus ad og var der to udtag hvoraf det ene kun var åben når tomgangsmotoren var åben.

Prøv evt. at afmontere vakumslangen på ventilen og sæt den til et trykur og se hvad den siger når du giver gas/kører.

Det er ingen problem med åben stempel i tomgang og dellast hvis der køres med mapsensor. Det er kun med LMM (luftmassemåler) monteret før ventilen (oftest på sugesiden af turbo) at det er et problem. Jeg har sendt dig en mail bl.a. med en uddybning heraf.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2006, 05:23 
Offline

Tilmeldt: 23 mar 2006, 09:39
Indlæg: 3
Geografisk sted: Sydjylland
tinasmartin skrev:
nu kan det godt være jeg får på puklen men jeg kan ta det...

hvorfor går folk konstant efter lyden på en ventil istedet for speeder responsen hurtigere tryk efter gearskifte mm. som er det den er der for.... er der gået POP-MAX/K&N filter stil i ventiler eller er det bare mig??... eller er det useriøse importører som sælger den på udseende og lyd end på kvaliteten og dens egentlige gøremål som forvirre de stakkelse nybegyndere inden for tunings verden??...



Ku og kan ikk skrive det bedre !!


HansPuntoGTHald

_________________
HansPuntoGT25RHald


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 apr 2006, 22:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 207
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Janice skrev:
Nej den sidder som den skal. Ca 25 cm fra spjæld og ca 35-40 cm fra intercooler.

vedlægger billede...


Men hvorfor åbner den ikke rigtigt når jeg kører?

Det virker som om, at hvis jeg tæver den op på de 6000-6500 rpm når jeg kører og slipper gas, kan jeg høre at den lufter rigtigt ud, det lyder dog ikke så højt, men det er dog et rigtigt hurtigt pift.

Men ved almindelig hård kørsel, "pulsere" den.


Det med din PULSENDE lyd kan komme af at trykket når at blow'e ud af kompressorhuset. INDEN Blowoff når at åbne..

Måske burde du montere din Bow direkte på trykrøret. i stedet for på en vinkelforgrening.?

Angående Lyd.. Jeg købte samme Bow her fra siden til en Kammi's 535 Biturbo. Hans ønske var et voldsomt WHOSSSH..
Bow på hans Blower som den skal.. men lyden er meget svag..

Hvor højt er ladetrykket på din motor.. et lavt ladetryk vil vel ikke larme så meget som et højt.?

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=24723


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 apr 2006, 23:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
den høje lyd du beskriver der der minder lidt om når man skyller et lokum kan frembringes med en turbo smart mega sonic.. og 1,5 bar.. og så er det også voldsomt..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 maj 2006, 19:22 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Fejlen fundet - det var vakumtilslutningen som var problemet.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team