Morten Lunde skrev:
Ok.
Ja, så er der lidt at forholde sig til.
Motoren skal bruges til hverdags kørsel, og skal benyttes fuldt ud når lysten melder sig ( alt med måde selvfølgelig ).
Hvis jeg tager svinghjulet fra en B230A går jeg selvfølgelig ud fra at koblingen jeg skal investeres i er det større end den som originalt sidder på en B21ET. Men, hvilken kobling ville være et godt valg, hvad kunne du finde på at investere i og hvor henne?
Du ligger vel ikke inde med nogle 340 ccm dyser fra en Saab 9000 turbo?
Mvh Morten
Dette er mit valg, og det virker lige pt.
Tryckplatta Spec 228mm. Till motorer med plant svänghjul. Kräver specialbearbeting av svänghjul. För vridmoment upp till 455 Nm med organisk standardlamell. Med sinterlamell klarar den vrid upp till 637 Nm. Lamelltryck ca 1000kpm. Mycket bra koppling som täcker de flesta behov på gata eller rally. TP-618 2695:-
Taget fra KG trimning.
Nm skal tages med et vist forbehold, da der er mange andre faktorer der spiller ind.
Fordelen ved denne kobling er at man kan beholde det plane svinghjul, med en lille bearbejdning.
Og narv størrelsen en mere alm brugt.
Ulempen er at den er rimelig hård, og nok ikke en kobling man ønsker at køre i byen med.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html