Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 07:31

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Hejsa

Jeg har lige indkøbt en Lancer Gti, som skal ombygges i Fast and Furious stil.
Jeg påtænker at skifte den org motor type: 4G67i til denne 4G63 Turbo, som findes i en galant VR4.

Kan dette lade sig gøre ( indenfor rimelighedens grænser) ?

Men men, denne model har 204hk, det er jo ikke helt nok, så hvad skal der mere gøres ved den? Jeg ønsker 300+ hk, uden lattergas.
Det skal lige siges, at den behøver ikke at kunne synes.

Alle forslag modtages gerne.

Svend

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Har ikke noget forslag men mon ikke dette indlæg hører under tuning. Denne del er til for at folk kan beskrive deres projekter løbende. :wink:

Edit: Nice! Det blev flyttet :D

Senest rettet af Dagooz 11 sep 2005, 23:34, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
Mener faktisk at turbo motoren er bygget på den samme motor som Galant GTI. Selvfølgelig er den bygget af andre stumper inde i. Men blokken vist den samme. En Galant GTI motor kan da i hvertfald godt ligge i og syne den med. Den overstiger ikke de 20% og er også bygget på samme "motor". Der kører nogle af de ombygninger i DK nu. Har også set en enkelt med turbo ombyningen i DK
Så når du skal ha synet din bil med turbomotor, sætter du manifold på fra en GTI og piller turbo delene af. Så burde det jo ku la sig gøre. Ved der er mange der gør det samme med Toyota's agze motore.

Har selv haft en Lancer GTI engang, og vil rigtig gerne ha en igen. En rigtig rar bil at køre i :)

I took an IQ test and the results were negative.

Hej Staaland

Ja, motoren er den samme. Men jeg vil ikke til at adskille den turbo motor når den skal synes. Så vil jeg hellere sætte den org 1.8 gti motor igen.

Bilen skal ikke bruges til hverdag, men stort set kun som et projekt / udstilling.

Svend

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

OK. Håber da at se en fin Lancer GTI en dag :)

Jeg har lige fået svar på en forespørgsel til Gadbjerg Motorimport. Gældende en Galant VR4 motor, den før omtalte turbo motor til mit projekt.
Han kan tilbyde mig en såkaldt "front clip" med denne motor, ophæng osv. Så langt så godt... MEN Prisen :shock: 15000.- + moms.

Er det bare mig, eller er det en pokkers bunke kr for ca 70hk mere og en anden type motor?

Nu tænker jeg på om det ikke var billigere og mere effiktivt, at bygge et turbo sæt på den org motor, evt et Gti motor fra en Galant.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jyllinge
Synes ikke 15000 + moms er så slemt. Du skal jo regne med at ALT er med til frontklippet. Inden du får smidt turbo, ny motorstyring osv i din originale motor er du sikkert nået et stykke højere op

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Synes nu det lyder fair nok, og den motor er jo lavet til tryk fra starten af, det vil sige at den er noget bedre at tune på. Tvivler meget på at du kan gøre det billigere hvis du vil ha 300+hk

Titel:
Kender en der har en 1,8 gti motor, bygget om til en turbomotor med indsugnings rør og intercooler, turbo/manifold 3" forrør samt mf2 system... ring på nummer 22733694 og snak om prisen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time