det jeg siger er at du ombygger din originale motor så den er tilsvarende en anden model i programmet enten i sammen årgang eller nyere.
Jeg har ikke på noget tidspunkt nævnt at man kan bygge den vildeste racermotor og så bare sætte en original indsprøjtning på.
fra fstyr
7.06.001 Generelle bestemmelser
(3) For ibrugværende køretøj gælder, at ved konstruktive ændringer af motor eller forureningsbegrænsende udstyr skal de tekniske krav gældende ved første registrering eller ibrugtagning overholdes.
Ved konstruktive ændringer skal det dokumenteres, at luftforureningsbestemmelserne overholdes. Derudover er der for effektforøgelse over 20% yderligere krav om dokumentation for støj (se pkt. 7.05.001 (4))
samt køretøjets egnethed for effektforøgelsen.
Som dokumentation for effektforøgelse kan angivelse af effekt fra fx luftforureningsgodkendelse anvendes. For ældre biler, hvor der ikke stilles krav om luftforurening, vil prøvningsrapport fra et anerkendt prøvningslaboratorium altid kunne anvendes som dokumentation for forøget effekt. Desuden vil en måling fra et værksted, der er besiddelse af en effektprøvestand, kunne anvendes som
dokumentation, såfremt synsvirksomheden skønner, der ikke er manipuleret med motoren eller udskriften (her tænkes fx på målinger, der viser en effektforøgelse på ikke over 20%, og hvor det skønnes af synsvirksomheden, at forøgelsen må være større).
Generelt skal dokumentationen være udarbejdet således, at bilen kan identificeres (fabrikat, model, variant/motor og stelnummer), og desuden
skal ændringerne være beskrevet.
skulle du nu være yderlig i tvivl om hvordan det gøres kan du jo kigge her
http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Li ... /kap07.pdf
Men kan du henvise til noget andet end det du har hørt dvs skrift og paragraf texter ser jeg naturligvis gerne at det bliver skrevet i dette forum