Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 10:29

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 23 jul 2005, 18:41 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
det jeg siger er at du ombygger din originale motor så den er tilsvarende en anden model i programmet enten i sammen årgang eller nyere.

Jeg har ikke på noget tidspunkt nævnt at man kan bygge den vildeste racermotor og så bare sætte en original indsprøjtning på.

fra fstyr

7.06.001 Generelle bestemmelser

(3) For ibrugværende køretøj gælder, at ved konstruktive ændringer af motor eller forureningsbegrænsende udstyr skal de tekniske krav gældende ved første registrering eller ibrugtagning overholdes.

Ved konstruktive ændringer skal det dokumenteres, at luftforureningsbestemmelserne overholdes. Derudover er der for effektforøgelse over 20% yderligere krav om dokumentation for støj (se pkt. 7.05.001 (4))
samt køretøjets egnethed for effektforøgelsen.
Som dokumentation for effektforøgelse kan angivelse af effekt fra fx luftforureningsgodkendelse anvendes. For ældre biler, hvor der ikke stilles krav om luftforurening, vil prøvningsrapport fra et anerkendt prøvningslaboratorium altid kunne anvendes som dokumentation for forøget effekt. Desuden vil en måling fra et værksted, der er besiddelse af en effektprøvestand, kunne anvendes som
dokumentation, såfremt synsvirksomheden skønner, der ikke er manipuleret med motoren eller udskriften (her tænkes fx på målinger, der viser en effektforøgelse på ikke over 20%, og hvor det skønnes af synsvirksomheden, at forøgelsen må være større). Generelt skal dokumentationen være udarbejdet således, at bilen kan identificeres (fabrikat, model, variant/motor og stelnummer), og desuden
skal ændringerne være beskrevet.


skulle du nu være yderlig i tvivl om hvordan det gøres kan du jo kigge her
http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Li ... /kap07.pdf

Men kan du henvise til noget andet end det du har hørt dvs skrift og paragraf texter ser jeg naturligvis gerne at det bliver skrevet i dette forum

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2005, 02:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
sådan som jeg har læst tråden vil du da bygge motoren om til en turbomotor fra en tidligere model. du skriver f. eks. at mand skal fuske så det ser ud som om der er lambdasensor på... men jeg tror heller ikke at det går at bygge motoren om. Det er stadig dig der har bevisbyrden for at motoren er 100% identisk med den originale (anden) motor, og hvordan vil du dokumentere at den er det?

sorry hvis der er for mange slåfejl, men jeg er lige kommet hjem efter en god slat tuborg classic... :twisted:

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2005, 04:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
RSV skrev:
til carsten læs på lektien inden du udtaler dig :x

til Gæst din mrk 5 escort er forhåbentlig en efi det gør det lidt nemmere.
men under alle omstændigheder, kan du opgradere din 1.6 cvh til den samme motor som ligger i en Fiesta RS Turbo efi årg 90/94 men husk det skal laves på din originale motor ellers er der afgift.
da du opgradere til en styring der er nyere end din egen skulle der ikke være nogen problemer med SBI
du skal også opgradere dine bremser til mrk5 xr3i= 130hk

hvis du har efi skulle det kunne lade sig gøre at sætte en anden styreboks på uden at jeg er helt 100 på at ledningsnettet er ens, men det er jo lidt til den opfindsomme :D

styre boksen til Fiesta RS Turbo (EFI)

04/1990- 01/1991 nr er: V90FB 12A650 AB

04/1990- 01/1991 nr er: RV90FB 12A650 AB

01/1991- nr er: V90FB 12A650 AC

Der er sikkert ingen tvivl om at du for bøvl med SBI ( fordi de ikke er ordentlig inde i reglerne, de tror alt er forbudt) men ta og kopier de sider ud på deres hjemmeside der omtaler de nævnte regler, de er tidliger nævnt her på sitet, idet jeg har tidliger lavet en del inlæg under emnet og lige så har brormand "svan"

God fonøjelse



tja hvis de nævnte styrebokse er fra en tidliger model
Fiesta RS Turbo efi årg 90/94

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2005, 15:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
ok, den tager jeg på mig som misforstået, men vil gerne stadig se hvordan du vil dokumentere at din ombygning er 100% identisk med fiesta-motoren.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team