Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 10:23

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Jeg har lavet en ombygning af min Fiat Punto GT: GT28R turbo, IC, KN, andet forrør samt 2,5" komplet afgang, indkørt hos Scantune, dog er der eftermonteret udstødning /KAT efter chip.

Det er som om den falder i effekt mellem 3500-4000 omdr. og hugger ved kraftig acc. specielt i 4-5 gaer. jeg køre lige pt. med org. benzinpumpe, men får den skiftet på tirs til en kraftigere model, jeg tror at org. pumpen ikk kan levere det tryk der skal til, eller har nogle et andet bud på problemet....??

/Casper

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
INDKØRT!!!!???? hos skamtun? eller ikke indkørt?

Titel:
Den er indkørt.....

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Anonymous skrev:
INDKØRT!!!!???? hos skamtun? eller ikke indkørt?

Osama "gæst" Laden?

Titel:
Mester Medlem

sikkert ikke benzinpumpe. så ville problemet nok nærmere optræde ved max ydelse end ved max moment! indkørt? ja... men måske ikke så godt, men der er jo åbenbart ændret lidt siden.... kunne måske være forklaring. MVH. søren

Moderator

C skrev:
J

Det er som om den falder i effekt mellem 3500-4000 omdr. og hugger ved kraftig acc. specielt i 4-5 gaer. jeg køre lige pt. med org. benzinpumpe, men får den skiftet på tirs til en kraftigere model, jeg tror at org. pumpen ikk kan levere det tryk der skal til, eller har nogle et andet bud på problemet....??

/Casper

Hvorfor spilder du din tid på at gætte på om det måske er bensintryk og så liiige prøve at udskifte pumpen??

Hint: Det vil måske være en ok ide rent faktisk at måle hvad bensintrykket ER, og om det er stabilt........

ironi on:
Det kan feks også være fordi du har et punkteret dæk. Det kan man jo tjekke ved at kigge efter feks.
Ironi off.

Sorry, kunne ikke dy mig.

Jeg krummer blot tæer hver eneste gang jeg ser en der har brugt penge i denne stil:
Citat:
Fiat Punto GT: GT28R turbo, IC, KN, andet forrør samt 2,5" komplet afgang, indkørt hos Scantune, dog er der eftermonteret udstødning /KAT efter chip
Citat slut.

Og så kan det ikke give til en bensintryksmåler til et par hundrede dkr???
Og brændstofpumpen er ikke tjekket før?
Det ER sgu lidt mærkeligt at pengene vælter ud over lommekanten, og man så vil spare på feks bensinpumpe og noget så simpelt som et billigt manometer.

Lidt som når dækfirmaerne fortæller at de sælger alufælge til +15k/4styk, og så vil kunden have 4 dandæk-998dkr monteret.

Hvis din bil ligefremt dykker i effekt pga manglende bensin, og du har mistanke om at bensintrykket ikke er iorden, så vent lige 3 dage med at tanke bilen, og køb et manometer for de penge. Hvis det ligefremt er tydeligt mærkbart at effekten forsvinder, så er det RET MEGET for magert. Magert nok til et totalhavari!

Men det er nu næppe bensinmangel, som Søren også nævner.

Hvis du har kørt bilen ind, og derefter ændret noget betydende, ja så har du spildt dine penge til den indkøring, og kan godt bestille en ny indkøring.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time