Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 11:30

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Hov, glemte lige at sige, at styringer med standard programmer kræver sekventiel tænding....

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: Hmmm
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vallensbæk strand
Så vidt jeg ved er en 6n motor med lufttemp føler, så man behøver ikke lave styring og alt muligt om.... det må jo ikke koste noget!!!! noget vi alle kan nikke genkendene til!

Jeg HAR prøvet at lave både det dyre(Supra:Greedy T78 HKS,AEM, Blitz osv... bla bla 650 HK) men også tunet i den billige ende

Jeg har lavet en nissan primera 2,0 med tryk(0,6), og den har Monopoint sprøjt. og Uden tilskud. den havde 114 hk standart og er lige blevet målt til 154 på hjulene og 183 DIN HK
Så hvis man ikke skal have mere end 110-30 hk på sådan en polo, behøver man nok ikke køre mere end 0.4 og derfor ikke andre stempler da 6n´en køre med 8,5:1 i kompr. Vent med tilskud til du har monteret og se om den lille dyse ikke skulle kunne levere, stil tændingen lidt ned og hæv benzintrykket 0,2-3 bar, men HUSK IC(Intercooler)
Det er da en billig start!!!
Hvis AFR´en så er over 13,5, så skal du nok have tilskud.... Klart en MF2 box(er meget let at have med at gøre)
Men så kan du godt beregne 5000 mere oven i bugettet.(Box,Dyse,Mapsensor,stik/slanger.)
Manifold: spørg evt hos H. Daugbjerg de har en hel del vw/audi dele

skriv hvis du har nogen spørgsmål

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557

Titel: Re: Hmmm
Schmedegaard skrev:
Så vidt jeg ved er en 6n motor med lufttemp føler, så man behøver ikke lave styring og alt muligt om.... det må jo ikke koste noget!!!! noget vi alle kan nikke genkendene til!

Jeg HAR prøvet at lave både det dyre(Supra:Greedy T78 HKS,AEM, Blitz osv... bla bla 650 HK) men også tunet i den billige ende

Jeg har lavet en nissan primera 2,0 med tryk(0,6), og den har Monopoint sprøjt. og Uden tilskud. den havde 114 hk standart og er lige blevet målt til 154 på hjulene og 183 DIN HK
Så hvis man ikke skal have mere end 110-30 hk på sådan en polo, behøver man nok ikke køre mere end 0.4 og derfor ikke andre stempler da 6n´en køre med 8,5:1 i kompr. Vent med tilskud til du har monteret og se om den lille dyse ikke skulle kunne levere, stil tændingen lidt ned og hæv benzintrykket 0,2-3 bar, men HUSK IC(Intercooler)
Det er da en billig start!!!
Hvis AFR´en så er over 13,5, så skal du nok have tilskud.... Klart en MF2 box(er meget let at have med at gøre)
Men så kan du godt beregne 5000 mere oven i bugettet.(Box,Dyse,Mapsensor,stik/slanger.)
Manifold: spørg evt hos H. Daugbjerg de har en hel del vw/audi dele

skriv hvis du har nogen spørgsmål

Hey.. har samme bil, hvis jeg gerne vil havde 150-180 hk, hvad tryk skal jeg ca køre med der, og er det nødvendigt, hvis jeg får lavet mindre komp. ?

Titel:
Hov mener selvf. og det er nødvendigt med andre stempler hvis jeg skal op på 150-180 hk, selvom jeg får sænket min komp ?

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vallensbæk strand
Anonymous skrev:
Hov mener selvf. og det er nødvendigt med andre stempler hvis jeg skal op på 150-180 hk, selvom jeg får sænket min komp ?

Er din også med DI motor så???
Jeg syntes ikke du behøver sænke komp, og ej heller stempler, hvis du vil spare lidt... da forholdet er ca 8:1 ....og stemplerne er rimelig stærke(holder selvfølgelig ikke til for meget glødetæning)(tæningsbanken) og blokken er den samme som sidder på GTIR 4wd (Turbomotor) så den holder også.....

150-180 hk på motor eller hjul????? For jeg har 154 på hjulene og ca 175 på motoren, og det var enda med utæt manifold, tror på mere efter en kobberpakning og en opstrammer.

Alt afhængig af hvilken AF/turbo du vælger mener jeg du skal køre med 0.5-0,7 og hvis du vil være på den sikre side skal du nok vælge et tilskudssystem.....
Min den banker lidt hvis jeg ikke har fået fyldt ren 98 på og en smule oktanbooster.... du kan også stille tæningen lidt ned, men så taber du hk....
Skriv endelig... det er sjovt at jeg ikke er den eneste der har rodet mig ud i en DI motor....

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time