Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 11:05

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 maj 2005, 18:25 
Hej med jer,

Hvem laver komplette turbo kits? og komplette kompressor kits?

Kender

Enginetech
GS-Tuning
Palms Auto
ScanTurbo
PLR-Tuning
Vestsjællands Auto Elektrik

Hvad er erfaringen med dem jeg har nævnt?

Og er der andre?

Det drejer sig om en Polo GTi fra 2001

vh. Michael


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 10 maj 2005, 23:03 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
Hej Michael!

Lyder sgu som en spændende cocktail du har gang i dér.
Først og fremmest skal jeg lige sige at jeg ikke har købt komplette løsninger hos nogen af disse firmaer, så min vurdering baseres udelukkende på omtale fra andre, på nær scanturbo hvor både Birger og Peter altid er meget hjælpsomme hvis man har spørgsmål, men det er jo mest med henblik på køb af turboladere da de jo ikke laver komplette kit men kun leverer delene.

Palm har jo efterhånden sendt en del kompressorladede Polo'er på gaden og de skulle efter sigende gå rigtig godt og have en god holdbarhed.

Enginetech (entech) er jo nærmest berømt for deres upgrade løsninger af specielt VAG 1,8T motoren, Claus er en temmelig dygtig håndværker og kan lave rørføring og manifolde så du også kan være bekendt at vise motorrummet frem, det er måske ikke det billigste sted at handle men løsningerne bliver bygget til at kunne holde, jeg har selv haft rådført mig med Claus i forbindelse med driftsikkerheden på min Escort turbo og hans råd gav pote.

VAE har jeg egentlig kun læst om, der er vist rullet en del spændende ting ud derfra bl.a. Corollaen med både turbo og kompressor, det er da noget som kræver omløb for at få til at spille, de laver vist en del optimering og virker som et solidt firma, men igen, det er baseret på ren omtale.

Endelig er der jo tyskerne som eks. B&B og Rothe motorsport, Rothe lavede på et tidspunkt en Lupo GTI med turbo og 185 hk, vildt!

Sluttelig skal du gøre op med dig selv, hvad målet egentlig er, den der med at " jeg skal bare lige have de sidste 30 hk" har vi alle sammen hørt, specielt med trykladning, man bliver besat af det møg :D får du lavet en motor som er dimensioneret til de "sidste 30 eller 40HK" og derefter ikke kan holde fingrene væk fordi du "lige" skal have de sidste70hk er en dårlig ide og en dyr affære, er du typen som får horn i panden når nogen kører fra dig, så vælg den "store" løsning fra starten.

Du skal også lige være opmærksom på at tuningsfirmaer har det med at sno sig uden om ansvar hvis der sker noget med din bil, tuning og tuningsstumper er faktisk altid uden garanti da det jo ofte er svært at bevise hvad årsagen til skaden er.

Tuning er sjovt, rigtig sjovt endda, men absolut ikke omkostningsfrit og ej heller risikofrit.

pøj pøj med projektet og lad os høre hvad det bliver til.

svan

MANGLER STADIG EVNEN TIL AT BESVARE SIMPLE SPØRGSMÅL MED KORTE PRÆCISE SÆTNINGER


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2005, 01:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
svan skrev:
Palm har jo efterhånden sendt en del kompressorladede Polo'er på gaden og de skulle efter sigende gå rigtig godt og have en god holdbarhed.


Nu er det ikke ligefrem de bedste anbefalinger man hører om dem.. Deres rullefelt er dog vist ganske seriøst, de kan sagtens hive 20-30 hk, ud af en std. sugemotor :shock:

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2005, 03:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Indlæg: 591
Geografisk sted: Slagelse
Har også hørt flere dårlige ting om palm og deres rullefelt. Ville nok anbefale VAE. De har rimlig godt styr på tingene

_________________
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2005, 09:34 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
Hej drenge!

Jeg er tilbøjelig til at give jer ret, men mon ikke det mere er reglen end undtagelsen at en del tunere har tendens til at ændre lidt parametre for at give et flot resultat, papir er jo taknemmeligt, og folk bliver jo gladere hvis der står 155hk end hvis der står 145 hk, specielt hvis man har smidt 40k for at få lavet det.
Men nu var det jo deres tekniske formåen og ikke deres rullefelt der blev spurgt til, og vi kan da ikke komme uden om at Palm har lavet en del løsninger som bare kører, og så kan man jo altid få en ikke partisk institution til at rulle den, eks. teknisk skole.

Alle tunere har på et eller andet tidspunkt haft et projekt som gik knapt så godt, og der skal altså ret mange succes historier til før det er glemt.

svan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2005, 09:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
svan skrev:
Hej drenge!

Jeg er tilbøjelig til at give jer ret, men mon ikke det mere er reglen end undtagelsen at en del tunere har tendens til at ændre lidt parametre for at give et flot resultat, papir er jo taknemmeligt, og folk bliver jo gladere hvis der står 155hk end hvis der står 145 hk, specielt hvis man har smidt 40k for at få lavet det.
Men nu var det jo deres tekniske formåen og ikke deres rullefelt der blev spurgt til, og vi kan da ikke komme uden om at Palm har lavet en del løsninger som bare kører, og så kan man jo altid få en ikke partisk institution til at rulle den, eks. teknisk skole.

Alle tunere har på et eller andet tidspunkt haft et projekt som gik knapt så godt, og der skal altså ret mange succes historier til før det er glemt.

svan


Ja, der er vi som sådan enige :)

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2005, 09:59 
Okay, jeg har smidt dem nogle mails, men mangler selvfølgelig stadig at høre lidt om PLR tuning, GS-Tuning osv.

Har også på fornemmelsen at Entech og Palm har styr på det de laver.

vh. Michael


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 59 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team