Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 18:05

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Nos på vr6
Indlæg: 23 nov 2004, 16:58 
Offline

Tilmeldt: 20 jan 2004, 18:13
Indlæg: 14
Geografisk sted: Grenaa
Hey folkens..!

Hvad vil i sige en golf 3 Vr6 med standard motor kan holde til MAX af Nos?

Har en kammerat der pønser lidt med tanken..


Hilsen M.weje


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 nov 2004, 19:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
Indlæg: 679
Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
hvis ALT i motoren er standart så kan den slet ikke holde til det....

_________________
Nuværende bil:
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 nov 2004, 20:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
HKS> hhmmmm :roll:

Jeg kan SLET ikke se ideen i den udtalelse :?

Selfølgelig kan den holde til noget gas. Om det er er 15hk eller 250hk. Kender desværre ikke vr6 motoren så kan ikke sige hvor holdbar den er. Men vil som minimum sige 50hk uden problemer. Der trods alt 6 propper at banke på

Dog handler det ALTID om hvordan man bruger det og om det i det hele taget er sat rigtigt til.

Uvidenhed dræber MANGE motore. Det tror jeg mange herinde kan skrive under på

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 nov 2004, 21:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2004, 11:52
Indlæg: 152
Geografisk sted: midt. jyl.
hej.

TIL HKS: det er jeg ikke enig i :shock: , jeg har lavet en med turbo 8)

der blev ikke lavet noget ved motoren, udover box, og øget benz tryk/mængde.
den køre med 246HK med lavt ladetryk, og 291HK ved højt(0,8 bar).

en VR6 er en rimelig stærk motor, bare den får benzin nok :twisted:

ved 0,8 bar- 291HK, og 6-7% i co, målte vi "kun" 780`C i udstødningsmanifolden før turbo. det er der ikke noget der smelter af 8)

jeg vil mene at den godt kan holde til gas, bare det bliver kørt ind på ruller :wink:
jeg har også lavet en G2 1,8-16v, med gas. 212HK og 309NM.
den har kørt et år(min 15 af de store HN-flasker) uden problemer, og han køre som et svin :lol:

noget som også glemmes er flasken´s temperatur, den skal helst være konstant.
nos eller N2O som det hedder, har et flaske tryk på 63 bar ved 30`C, og 30 bar ved 0`C.
en sol-varm bil med 40`C i bag/ved flasken, giver nu 75 bar- 12 bar mere :shock: ..
Det er NU din motor springer i luften eller smelter :( den får for meget gas...

SÆT så det gas på den VR6 :D , jeg vil nok godt hjælpe med at rulle soén :twisted:

_________________
242TI
Extrem moment er næsten lige så godt som sex..
Drifting er god håndtering af hendes røv..., og giver ofte en velfortjent hylen...- brug begge hænder, hvis hun bliver for vild...- eller hold igen med sømmet..
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... erID=75382


Top
 Profil  
 
 Titel: Nos
Indlæg: 23 nov 2004, 21:42 
Offline

Tilmeldt: 20 jan 2004, 18:13
Indlæg: 14
Geografisk sted: Grenaa
hmm, er der evt en af her inde som ik skal have en million for at hjælpe med montering osv?

/ m. Weje


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 nov 2004, 22:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2004, 11:52
Indlæg: 152
Geografisk sted: midt. jyl.
hej.

1. Her i jylland kommer man langt for et par tusser :shock:

2. Hvilket type gas anlæg :roll:

3. Komplet montering, eller bare justering 8)



mvh. skou

_________________
242TI
Extrem moment er næsten lige så godt som sex..
Drifting er god håndtering af hendes røv..., og giver ofte en velfortjent hylen...- brug begge hænder, hvis hun bliver for vild...- eller hold igen med sømmet..
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... erID=75382


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2004, 15:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
Indlæg: 679
Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
242TI skrev:
der blev ikke lavet noget ved motoren ,udover box, og øget benz tryk/mængde

det er jo det jeg mener...
Hvis man har en standart motor og bare sætter NOS til og fyrer den holder den ik til det... det var skam bare det jeg ville sige... :oops:

_________________
Nuværende bil:
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2004, 20:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
242ti> Derfor er det smart at have en tryk/varmestyret varmetæppe. Så kører man altid med det samme tryk. Det er sku for farligt at justere et gasanlæg ind ved f.eks 700psi, selv i kolde DK

En tusse godt spenderet på et varmetæppe :!:

Har aldrig oplevet tryk over 900psi uden varmetæppe i min bil, men min ligger heler ikke i bagage rummet. Det eneste problem jeg har stødt på med at køre med 900-950psi er tiden det tager at varme gassen op (hvis nu man ligepludslig får brug for det)
Dog er der jo også råd for det :-) Min vinterombygning kommer til at byde på flaske varmer over kølevandet. Bilen vil så hele tiden sørge for en varm 900psi flaske :D

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 nov 2004, 00:29 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 55
Her har de ihvertfald en rigtig fed manifold til projektet :wink:

http://www.eiptuning.com/eip/nos.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 64 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team