Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 18:25

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked

Daws, jeg går og leger lidt med tanken om at ligge en 1,6 Soch motor i min civic da denne udbytning er lovlig da den er udstyreret med en 1,5 fra fabrikken af og en 1,6 nok er er lidt bedre grundlag at bygge videre på i fremtiden.. :)
Men jeg er kommet lidt i tvivl om det bare lige sådan kan lade sig gøre..?
Min nuværende motor køre med et Dual-point system men jeg mener at 1,6´eren bruger et multi-point system?
Spørgsmålet er så om det lade sig gøre at bruge det gamle indsprøjningssystem eller jeg skal ud og investere i sådan et også..
Og hvis jeg skal ud og have et andet indsprøjtningsystem (som jeg højst sandsynligt skal) kan jeg så bruge det gamle ledningsnet?

Håber at der er ngle kloge hoveder derude der kan hjælpe mig med dette vinterprojekt..
På forhånd tak

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Det nemmeste vil vel være at tage 1.6 motoren og dennes ledningsnet og styring og så bare smide det i i stedet for hvad du har nu. Men hvis motoren kommer fra en hugger eller lignende kan det selvfølgelig godt blive svært da det jo så nok ikke følger med.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lyngby
min mening vejer nok ikke særligt højt.

men hvis du vil til at have anden motor i, og vil bygge vidre på den, muligvis med nogle vilde modifikationer senere. hvorfor så ikke en ny motor styring med det samme. godt være det er lidt i overkandten nu, men hvis der lige pludselig skal turbo på med nos og alt muligt andet, vil jeg helt klart vælge en standalone efi istedet for en piggibag....

bare mine 5øre

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time