Anonymous skrev:
Turboen passer på Mi´eren, men har aldrig siddet på... det er vidst en Garret T25 (tror jeg nok)
Det var mere om jeg ikke bare ku skrue den lidt ned i tryk...?
Skal lige ha solgt min MI´er, og så ha fat i en corolla... og så skal der tryk på.... Med nye stempler, toppakning, topstykke og den får hele turen.... Håber jeg da på... hehe
Når du nu vil rode med turbomotorer, så er det et "must" at du kender til hvilke turboer der passer til hvilke motorstørrelser og hvad de kan yde mm - og ikke mindst hvad der sidder på din egen motor!?! Alle turboer passer jo på en Mi'er - bare flangen passer. Om det så er passende og virker er jo en anden sag.
Der findes et hav af forskellige T25 turboer - nogen som er for små til en mi'er og nogen som kan være for store (GT25). Der er ingen som kan give dig et rimeligt svar på om din turbo passer på en 1,6 corolla før du som minimum kender/oplyser A/R på turbine og kompressorhuset.
Jeg siger det blot for din egen skyld specielt når du går i tanker om nye stempler, topstykke mm. Det hele starter med hvad du ønsker af hk og herefter vælger du turbo, stempler, topstykke osv.....Der er jo ingen ide at bygge en motor og derefter sætte en tilfældig T25 turbo som sætter en prop i det hele og ender på 175 hk når den rigtige turbo kunne give dig 250 hk med mindre tryk og mindre varme....
Mvh Jakob