Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 22:06

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2004, 23:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Nu brænder methanol jo også lige en del langsommere end benzin - de kører som regel med MEGET fed blanding - derfor foregår den sidste del af forbrændingen efter udstødningsventilerne er åbnet.

Mvh
Nolan


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2004, 06:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hvor meget langsommere er det? hvorfor kører de med meget fed blanding? er det for at sænke ydelsen.....? MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2004, 16:25 
ja det gavner jo nok ikke min sag at jeg så ikke lige kan nævne en traktor der kører med det... :oops: , MEN jeg mener BESTEMT at en kommentator har sagt engang at hvis man så ild op af udstødningen så var det altså "snyd", dvs at man lige puttede en lille smule i udstødningsrørerne for show'et skyld.....

har set det engang i herning hvor showet trak lidt ud til hen af aftenen hvor der blev lidt mørkere....


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2004, 23:04 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 13:13
Indlæg: 255
Geografisk sted: København
de fleste motore laver flammer ud af topstykket når de får omdrejninger!! og får at lave flammerne større ændrer man på blanding og tænding!! har set en skyline der havde et "show-map" i motorstyringen!! når den ramte 6000 omdr. lavede den 20 cm jetflamme ud af udstødningen helt op til 8000 !!! det så så vildt ud!!

og det med at lukke benzin ud i manifolden for at holde turboen oppe i omdrejninger holder ikke!! ANTILAG fungerer ved at motoren tænder 2 gange pr takt! en gang det rigtige sted og en et helt forkert sted så den slår en ordentlig skid og når den gør det bliver turboen holdt oppe af eksplosionen i manifolden! Også derfor antilag udvikler EKSTREMT meget varme i udstødningssystemet!!

_________________
-- If it has wheels, I can race it --


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2004, 00:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
lqs skrev:
hvor meget langsommere er det? hvorfor kører de med meget fed blanding? er det for at sænke ydelsen.....? MVH. søren


Ja, hvor det tager ca. en time at brænde 2500 liter 98 oktan under åben himmel, tager det to at brænde en tilsvarende mængde methanol. Det ser dog ud til at det går hurtigere, da flammerne er usynlige.

Den fede blanding skyldes, at deres kobling indeholder asbest. Ved at køre fed sparer de på kræfterne og undgår de cancer.

Det var måske ikke de svar du søgte ?

/Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2004, 06:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
måske det bare var de bedste svar du kunne komme med??? MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2004, 14:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Søren - jeg beklager meget......

Jeg greb straks jo til min litteratur, for at bevise mine påstande......
Jeg må tilstå, at jeg var lidt hurtigt ude mht. methanolen.

De faktorer jeg beskrev er gældende, når der bruges nitromethan, ikke methanol.

Jeg tager det i mig igen.

Mvh
Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2004, 08:56 
Nu hvor vi skal til at snakke om traktortræk, så har jeg et par kammerater der kører, et ladetryk på 2-3bar og alt for store dyser og en oversize pumpe er nok til at de kaster flammerne, det ligner en flamme fra en stor skærebrænder, om den så er 3 eller 4" i diameter kommer an på udstødningen. De kører dog ikke pro, men en 16liters turbo på en 7 liters blok kan godt lave tryk.

En anden kammerat har en gammel Land Rover der har stået gemt væk de sidste 15 år, den gik lige i gang med en gang koldstart, men hvis han slipper gassen, lader den trille og så giver gas igen, siger den cirka " bum bumbum bum SKARLD" og der er flammerne igen.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2004, 09:09 
Men Da jeg startede dette indlæg, tænkte jeg mere på om ikke der kunne findes en årsag i motoren til at flammerne kommer ud af udstødningen. Såsom at udstødningsventilerne åbner for tidligt.
Det var cirke det Kim F skrev jeg var ude efter, tak for det Kim.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team