Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 21:21

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 aug 2004, 09:30 
Offline

Tilmeldt: 23 feb 2004, 11:21
Indlæg: 2
Hej.

Jeg har gang i et tuningsprojekt på en G4 1.8T, og vil lige høre om nogen har lidt erfaring med sådan en slæde. Der er købt nyt manifold, K04 turbo andet forrør og en forge intercooler til frontmontering.
Jeg havde tænkt mig at skifte benzintryksregulatoren til den som sidder standart i S3(vist nok 4 bar), jeg har fået anbefalet RS2 dyser på 440 ml.
Og har fået af vide at en benzinpumpe fra en BMW M3 passer på med små ændringer. Målet er omkring 270 HK. Skal jeg skifte til en motorsports toppakning ? Og er der nogen ved hvor jeg kan købe sådan en ? Hvad med koblingen, kan den holde ?

Gode råd/ideér modtages meget gerne.

Mvh Thomas


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 aug 2004, 14:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Indlæg: 208
Geografisk sted: Vejle
Hej

K04 turboen, r den med eller uden wastegate??? Den benzintryksregulator lyder som et fint valg, og det gør dyserne også, så har du også til lidt ekstra heste der hvis du vil bygge videre på et senere tidspunkt. Med hensyn til benzinpumpen, så r den fra en M3 fin nok, men enhver bosch pumpe med nok kapacitet er vel også fin nok, bare lad være med at købe M3 pumpen hos BMW, de ved hva de skal tage for den :wink:
Hvis dun kan få en kobberpakning med skæreringe til den motor, så r det jo perfekt. Den originale kender jeg ikke, men turbomotorer har som regel nogle lidt mere specielle pakninger, så det kan være at du kan beholde den gamle, ellers kan du jo bruge det gamle trick med en stål pakning mellem to almindelige pakninger. Det sidste alternativ er at få fræst O-ringe rundt om hver cylinder og lægge svjesetråd i, men d r lidt besværligt...koblingen vil jeg nok satse på at du skal skifte...sachs laver nogle gode koblinger til en ok pris...dog vil jeg anbefale at du køber en med sportsfjedernav, ellers får du koblingsknæ ligesom harry :D

_________________
BMW ---> Best Motor in the World!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 aug 2004, 09:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 sep 2003, 18:00
Indlæg: 245
Geografisk sted: Aalborg
Hvad med olie slanger til turboen, er det købt...? De sku eftersigende være rimelige dyre :cry:

_________________
Med venlig hilsen
Jan aka Evo-8

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<


Top
 Profil  
 
 Titel: G4 tuning
Indlæg: 11 aug 2004, 12:18 
Offline

Tilmeldt: 23 feb 2004, 11:21
Indlæg: 2
Hej.

Turboen er fra Scanturbo og hedder 3K K04-20 TT225, og skulle kunne klare op til 280 HK. Den er med wastegate.
Slangerne har jeg fået anbefalet at få lavet hos slangespecialisten, det skulle ikke være så dyrt.

Mvh
Thomas


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 73 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team