Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 jul 2025, 00:29

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 jun 2004, 12:25 
Hej!

Jeg har tilsyneladende kørt med for lidt benz. i min bil med turbo! Efter at toppen er kommet af kan jeg se at stemplerne er misfarvede rød/brune! Kan de have taget skade??


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2004, 12:49 
jeg kørte med 0,6bar! Vil gerne have 0,9 bar! Har fået ordnet topstykket, hvor sæderne skulle poleres, og ventilerne rettes!!

Har fået større benz dyser på!


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2004, 12:49 
jeg kørte med 0,6bar! Vil gerne have 0,9 bar! Har fået ordnet topstykket, hvor sæderne skulle poleres, og ventilerne rettes!!

Har fået større benz dyser på!


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jun 2004, 12:17 
Det er en Alfa 156 2,0! Kompression ca. 8-8,5:1! Turboen er en tb2808! Jeg har en frontmonteret alu intercooler, der er 2,5" alurørføring i motorrummet! Dumpventil med fri udluftning er monteret!


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jun 2004, 15:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hvad bruger du af tilskuds-system MFII eller hvad

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jun 2004, 07:09 
Jeg bruger en unichip til styring af det hele! :lol:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jun 2004, 07:14 
Jeg kørte tidligere med 2 ekstra tilskudsdyser lige før gasspjældet. Fik at vide dette var en meget dårlig løsning, da der var en risiko for at motoren fik for lidt benz!? Disse er nu blevet fjernet, og 4 større dyser er monteret i stedet for standard dyserne! Det hele er endnu ikke kørt ind!


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jun 2004, 09:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
det problem er ikke voldsomt svært at løse... du skal ha dig et air/fuel ratio meter... FMI 1,4 eller lign. www.K-power.dk sælger dem, incl en lambdasonde. så kan du, inde i bilen, men du kører, hele tiden følge med i om du kører for magert eller fedt

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jun 2004, 10:12 
Men det hele kunne holde til de 0,9 bar? Jeg har fået drejet ca. 2mm af stemplerne for at ændre kompresionen! Der er monteret en forstærket toppakning med stålindlæg, som er shimmet op!


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jun 2004, 11:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
så længe du kan give den benz nok så lyder det som om du har gjort det der skulle til for at den skulle kunne køre de 0,9 uden at have problemmer.......... :wink:

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team