Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 20:49

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Uno filter
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Jeg prøver at hitte ud af hvordan jeg skal montere et sportsfilter på min uno 1.4ie.s. Bilen har boshc jettronic monopoint indsprøjtning altså en SPi. Problemet er at det jo ikke lige er til at smide filteret direkte på indsprøjtningsmodulet da dette har en diameter i retning af 120mm!!! Desuden sidder der en slange på filter kassen som går ned i blokken. I Haynes kaldes det en breather hose eller lignende og den suger da også svagt når motoren kører men hvad den er til kan jeg ikke regne ud. Og selvom man skulle kunne få et filter med denne diameter så ville det ikke kunne stå under hjelmen... Det må kunne blive bedre end den skide kasse da den har en del forhindringer på luftens vej...

Dagooz

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hedehusene
Tror slangen er til knast/krumtaps udluftning. Den kan du bare lade gå ud i det fri (Ulovligt). :lol:

Mht. luftfilter så tror jeg ikke du vinder noget ved "bare" at mont. det direkte, du får for meget varm luft.

Er det ikk' muligt at bruge den org. slange og fjerne luftfilterkassen og mont et "sports" filter så langt fremme som muligt??? :?

Martin

TDI Power

Titel:
Senior Medlem

For det første skulle det jo gerne kune synes så at lade den hænge frit dur ikke-mon ikke man kan få noget t-stykke agtigt slange?. Med hensyn til varm/kold luft havde jeg tænkt mig enten at føre en slange fra køler gitter til filteret eller at montere filteret for enden af denne slange. Den originale slange sidder et sted hvor den luft den får nok godt kunne være koldere og dne kunne også sagtens få mere. Så ironisk nok havde jeg tænkt mig at skære et hul ved siden af det gamle (tættere på køleren) da det så ville sidde direkte bag kølergitteret. Men det løser stadig ikke problemet med de 120mm.

Dagooz

Titel:
Senior Medlem

Det jeg kunne forestille mig var noget med et adaptor stykke oven på oven på luftmængde måleren men da der kun er maks 10 cm at gøre med inden man rammer hjelmen så virker umiddelbart umiddelbart somm en umulig opgave at få smidt en bøjning på endsige direkte montering af filter. Men hvis man nu kunne få en adaptor der har åbningen i siden eller vinklet så er mulighederne meget bedre. Er der ingen der har ideer?? Kunne selvfølgelig også bare skære hul i hjelmen men...!

Dagooz

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time