Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:10

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2004, 19:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
fraguzz skrev:
fraguzz skrev:
:) hvad er max tryk en benzin pumpe på en fiat tipo 1,6ie (monopoint) mht trykladning, er dette jo vigtig!

en anden ting, der går en armeret slange fra multipoint-indsprøjtningen, men på mit monopoint er der kun nogle gummi slanger.... ? tyder det ikke på at pumpen ikke levere i nærheden af de ca 4bar man skal bruge ved 1bars ladetryk?

er der nogen max længde på trykslangerne til feks intercooler(andet end de skal være kortest mulig?)


jeg tillader lige at spore tråden i den rigtige retning igen!

mht. ejeren af yugoen med turbo... der kan man bare se..


Monopoint kører somregel med et tryk på nellen 1 og 2 bars benzintryk.
Multipoint mellem 2,5 og 3,5 bar.

Du skal skifte slanger og pumpe ved konvertering til multi point.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2004, 22:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
:shock: :evil: skod!...
gad vide hvor de slanger løber! (og kan jeg ikke beholde de eksisterende hvis jeg kan lave enderne så de kan side fast?
hvordan ved jeg ik, men måske?

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2004, 22:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
At få slangerne til at sidde fast er ikke noget problem et alm. spændebånd, og en krave/ udbilning på røret kan snildt holde til 6 bars tryk.
Problemet er kvaliteten på slangerne kan de holde til trykket?

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2004, 20:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
Morten VJ skrev:
At få slangerne til at sidde fast er ikke noget problem et alm. spændebånd, og en krave/ udbilning på røret kan snildt holde til 6 bars tryk.
Problemet er kvaliteten på slangerne kan de holde til trykket?

MVH

Morten


hmm det må jeg lige undersøge... nogle der ved hvordan jeg gør det?
ku tage en kompressor og sætte for :lol:

nogle der ved hvad et benzintryks relæ koster?? ca. 100kr eller 10000kr?

jeg er muligvis ved at få fat på en turbo motor! hvad skal jeg være opmærksom på? jeg kan høre den gang!

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 58 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team