Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:30

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked

Hej Forum...

Jeg har et lille problem. Jeg ville gerne have et K&N filter på min Mazda 323BG 1,3i fra 93. Problemet er bare, at der ikke rigtig er plads til det. Der sidder et luftmængdemåler, og efter den er selve luftfilteret spændt på. Men første problem er, at indsugningshullet på luftmængdemåleren er firkantet, dvs. at jeg skal have en overgang til rundt hul. Det ved jeg godt at powerpage har, ved bare ikke om den passer på. Men hvis den passede på, så er der stadig ikke plads til filteret. Nogen der har en løsning, eller billeder af, hvordan de har lavet det?
Jeg kan godt tage et billede af mit motorrum hvis det ville hjælpe?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: Hmm
Findes der ikke et komplet til den?? Mit "HUL" er også firkantet, men det er hullet til keglefilteret på et KN-Kit også, i hvert fald på mit.. der må da findes et komplet sær til en mazda
???

Titel: Re: Hmm

Sommer skrev:
Findes der ikke et komplet til den?? Mit "HUL" er også firkantet, men det er hullet til keglefilteret på et KN-Kit også, i hvert fald på mit.. der må da findes et komplet sær til en mazda
???

Dvs du kører med KN filter på din mazda 323BG? Hvor har du det filter fra? Og havde du ikke plads problemer?

Titel: He he
NEJ!!! DET VIL DET IKKE SIGE! Jeg kører alfa romeo 75, men jeg er da ret sikker på at man kan få et filter der er lavet til din model.. er ret sikker på at der kørere flere af din mazda end der gør af min alfa. Og da KN laver et kit til min, siger min logik at de også gør til din.. MEN MEN MEN jeg kunne jo tage fejl

Titel: Re: He he
Sommer skrev:
NEJ!!! DET VIL DET IKKE SIGE! Jeg kører alfa romeo 75, men jeg er da ret sikker på at man kan få et filter der er lavet til din model.. er ret sikker på at der kørere flere af din mazda end der gør af min alfa. Og da KN laver et kit til min, siger min logik at de også gør til din.. MEN MEN MEN jeg kunne jo tage fejl

Det er ikke så meget filteret der er problemet. Det er mere pladsen. Som sagt, har den et firkantet indsugningshul efter luftmængdemåleren. Så der skal en overgang på, fra firkantet til rund. Når den er kommet på, er der ikke meget plads tilbage til et filter, før at den støder på siden af motorrummet.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
http://www.dot-e.dk/auto/kn_clamponfact

På ovenstående link kan du finde K&N filter med vinkel på studsen. Det kan være det kan løse dit problem med pladsen. I tabellerne kan du både se højde, diameter og evt vinkel på studsen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time