Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:26

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Igen en rettelse, jeg har lige haft fat i mine dæk/fælge og ser til min overreskelse, at det er 16" (har ikke haft bilen så længe) og standart køre den med 205x50/16 og jeg køre med 205x45/16 dette ændre jo lidt ved tidstagningen, så det ender nok med, at nibdk tider passer meget godt.

Så må man jo få nogle flere kræfter SCT. 850`er med 320hk opgivet til lige under 6 sek. med manuel gear i sedan => lige under 6,5 på stc. med automatgear, hvis volvo`s tal ellers passer.

Hvad er holdningen ellers omkring styling af sådan en herregårdsvogn??.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
[quote="Guest Morten)

Det blev altså til 3 spg.

1. hvodan/hvor reguleres trykket bedst.
2. Hvad er funktionen på slangen der går fra APC`en tilbage til luftindtaget/turboen.
3. kan trykstyringen ikke foregå med den, på autospeed.com, foreskrevne ventil der holder trykket fra aktuator til eks. 1 bar.

Tilbage til svar:

nipdk svare, at jeg kun har 1,15 bar ved lave omdr, her har jeg måske fejlaktigt givet forståelsen af at det kun er ved lave omdr. den kan lade 1,15 bar, dette er ikke tilfældet det der sker er faktisk, at hver gang bilen skifter gear registrere manometret omkring 1,15 bar uanset omdr., men taber så trykket igen på vej til næste gearskift => omdr. forøges.

Morten VJ svarer en anden "guest" at aktuatoren skal være 1/2 tryk af totaltrykket, hvis dette passer så er min jo for kraftig, men det har den så også været fra fabrikken da, aktuatoren står til samme tryk som Volvo oplyser, at bilen levere ved maks ladetryk (ca. 0,7 bar.).

Havneren svarer aktuatorarm ikke skal indstilles, jeg forstår godt det du skriver, og mit spørgsmål her er måske dumt men vil det du kalder modtryk på WG ikke principielt virke lige godt om man trykker mindre bleeder vent. eller modtrykker hårdere hårdere fjeder eller spændt aktuatorarm.

Som det måske fremgår at teksten klunger jeg mig til håbet om, at turboen ikke skal skiftes, da jeg regner med, at det er en bekostelig affære.

Undskyld hvis dette indlæg virker rodet men det er måske i bund og grund fordi jeg har nogle huller i min viden på området.[/quote]
Svar til 1 med motorstyringen 8)
til 2 at snyde wastegaten således at den tror at den kører med et lavere tryk, noget ala en bleed ventil, dog meget mere avanceret.
til 3 den chip du har købt er programmeret til en standart actuator, og en med højere tryk kan godt give motorstyringen problemer.
Der er forskel på grund trykket, dvs uden indblanding fra motorstyringen, og det tryk som den giver når motorstyringen er indkoblet.
At forkorte wastegate pinden er kun til finjusteringer, og ikke til en desideret tryk forøgelse, da ventilen ikke åbner nok, og dermed kan give bosst spikes indtil turboen ikke kan levere luft nok.
Hvis at trykket falder ved gearskift op eller ned, kan det megeget sandsynligt være en foanstaltning fra fabrikken side, der skal skåne gearkassen, gøre gearskiftene mere bløde. Tror ikke aat en chip vil afhjælpe dette, da de fleste tunings firmaer går mest op i maks effekt (det sælger 8) ), istedet for kørbahed( Det virker :D )
Led efter en større turbo de fåes i sverige brugt, eller nye til en rimelig pris.
Eller køb et stage 3 kit fra et velrenomeret firma, og få den effekt du er ude efter, og se gearkassen gå op i røg.
:oops:
MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
tak for svaret MortenVJ

mener du stage 3 kittet på ca. 315hk og ca. 420 Nm ødelægger gearkassen.

Som tidligere skrevet har firmaerne eller "lovet", at gearkassen kan holde til denne effekt DOG IKKE MERE!!!

Aktuatorarmen skylder jeg også Havneren en tak for svaret på, jeg tror jeg stille den tilbage til grundindstilling, hvilket dog er ca. 0,13 bar over fabriksaktuatoren.

Bleeder funktionen kan jeg forstå, jeg godt kan glemme :(

Jeg kan forstå, at bedste måde, at styre trykket er simpelthen en justering af ECU`en igen.

Turboen venter jeg lidt med til de øvrige ting er på plads, værende sig et komplet 3" udstødningssystem incl. kat.

Slange fra manifold til turbo inlet (turbotilslutning ligner en ventil der er integreret i turboen, turbotryks regulerings slange iflg. Haynes rep. manual hvad gør denne ??? (er det et overtryk i manifolden de rledes tilbage til turbo eller???).

Morten

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Frederikssund
Pøv at se om du ikke får samme turbotryk selv om du fjerner bleederventilen.
Den ventil der sidder monteret på turboen er en indbygget blow off valve, den sender luften ind i indsugningen, så man kan ikke høre den arbejder.
Blow off ventiler har dog meget begrænset virkning på en bil med automatgear, da man jo ikke lukker gasspjældet ved gearskift.

Niels

Titel:
nibdk hvad mener du om styling af 850`eren (alle meninger er meget velkomne.

Jeg er lidt til begge dele:

Pkt. det er da fedt, at bilen ligner/er en familiebil som ikke, effekt mæssigt, ligner det den er (en ulv i fåreklæder).

På den anden side når man ser et kit som plast-o-son fra Norge laver sååå kunne man jo godt komme på andre tanker.

Efter dialogen om tracktion controle prøvede jeg det igen idag, den brummer når den laver hjulspin og det er hvis den eneste funktion jeg har på min pt.

Jeg har til gengæld tænkt på, at gøre i ECO / SPORT altså starte i ECO til "hjulspins problemmatikken er overstået" for så, at skifte til SPORT.

Jeg håber stadigvæk på svar vedr. test af magnetventil ved tænding men unden motoren snurre.

Morten

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Frederikssund
Jeg bryder mig ikke om alle de styling sæt hvor man får en enorm for og bagkofanger, mange af dem er faktisk vildt grimme.
Det nemmeste er at finde en stil ved at kigge lidt rundt på billeder på nettet og gå videre derfra.
Er det en sedan eller en stationcar du har?

Hvis du jokker sømmet i bund tror jeg ikke der er forskel på eco og sport, det har jeg i hvert fald ikke mærket. Det er kun ved normal kørsel sport skifter lidt senere end eco.

Gider du gentage hvad det er du vil have hjælp til med magnetventilen?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Jeg personligt vill eholde mig til originallokket, event et R look, men det er kun min personlige mening. Der er en fordel ved sleeper looket, ikke så atraktivt for div. tyveknækte.
AL EFFEKT FORØGELSE GIVER ET STØTTE PRES PÅ TRANSMISSIONEN, fuck caps lock!!!!! :shock:
Og med den moment forøgelse du håber på kan der godt blive problemer, Hvor lang tid gælder garentien, er det kun en ok. garenti eller hvad.
Det er normalt noget ejeren må gører op med sig selv. Tun en motor og skift de dele der ikke kan holde, eller lav en grundig efterforskning, og slip for de værste overraskelser. det lyder som slangen gård til boven, eller recirkulationsventilen.
MVH

Morten

Titel:
Til nibdk: Min 850`er er en stc. (Ja det er svært, at holde rede på spg. og informationer som allerede er vendt).

Det med magnetventilen var om ikke man kan simulere et tryk med tænding på men uden motoren køre og så se hvornår der ledes tryk til aktuator. Og på den måde også konstatere om der evt. er et tryktab et sted i systemet, hvis den regulere ved 1 bar som lovet.

Det med ECO / SPORT der er mit problem hjulspin bare man tænker acceleration (også på tør vej), derfor ved ECO skiftes gear tidligere og hjulspin reduceres kraftigt (lidt i tvivl om den laver spin efter gearskift ??.

Til Morten VJ: Der stilles overhoved ingen garanti det tør de sku ikke når man ligger så tæt på maks tilladeligt, men det er der jo flere der ikke vil, jeg mener bare Volvo fraskriver sig også deres garenti når der pilles ved chippen.

Morten

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Det er meget svært at stille en korrekt diagnose på magnet ventilen, medmindre man er har et scope, og ved hvad styrenheden giver af signalet til denne ved de aktuelle driftsforhold. Skift slangerne hvis du er i tvivl!! :)
Men jeg tror ikke det hjælper i dit tilfælde, for det tyder stadig på en for lille turbo :( , og et forfejlet forsøg på at justerer trykket op manuelt :(
¤00 nm og hjulspind, eller indkobling af tc på en forhjulstrækker lyder meget normalt.
Min gamle 264 gård sidelæns i 3 ved 80 km/t i tredie ved 0,7 bar i vådt føre, og jeg mangler stadig benzin.

MVH

Morten

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time