Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:34

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 mar 2004, 21:11 
Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg holder turbotrykket oppe under hele accelerationen.

Lidt nyttig info:

Bilen Volvo 850 T5 Automat

Bilen er chiptunet, andet filter, anden aktuator samt et midlertidigt alternativ til en bleeder ventil.

Sagen er den, at bilen lader, ved fuld gas (kickdown), med ca. 1,15 bar hvor trykket så falder til 0,8 bar (aktuatorens åbningstryk) i takt med, at bilen tager omdr. (måske er der en responce tid på at wastegaten åbner som bevirker, at trykket kun langsomt falder i takt med omdr. stiger ?).
Men som før nævnt er der bleeder effekt på systemet samt aktuatorarm er spændt kortere => den skal åbne mere i trykdåsen for at åbne wastegaten der burde altså kunne holdes bedre på trykket ??

Målet er, at bilen holder 1 bar ved acceleration og evt. 1,15-1,2 bar ved gearskifte (jeg blev anbefalet til ikke at gå over 0,8 bar på aktuator Hos Kolstrup Tuning og jeg blev frarådet over 1,1 bars ladetryk hos Palms Auto, Palm og Kolstrup var dog ikke helt enige om hvor maks skulle være da K. mente den kunne tage mere.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe PFT.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team