Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:35

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej..

Jeg har en T Celica turbo der kører 1 bar i tryk, hvor bankesensoren er gået i stykker for 3 gang på et halvt år. "Læst fejl kode"

Nogen ideér hvorfor. :?:

Den sidste jeg demonterede var rystet helt fra hinanden, den raslede ihvertfald når man rystede den. :(

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

ukorrekt tilspændingsmoment?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Det var da en idé, men det tror jeg simpelthen ikke på, blev næsten kun fingerspændt sidste gang.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Fingerspænde en bankesensor ???
En banke sensor har et tilspændings moment af 2 gode grunde
1. for ikke at ødelægge sensoren
2. for at den skal sidde fast, og overføre de korrekte lyde fra motoren
Det sidste er rimeligt viktigt da hvis sensoren er lidt løs kan den ikke opfange tændings banken.
Hvis motoren er modeficeret så prøv at gå tilbage til den modefikation der blev lavet sidst inden problemet opstod.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Forrige gang blev den spændt med det moment jeg kunne finde på den, så var der nogen der sagde at det var fordi den var blevet spændt for hårdt så jeg spændte den med lidt mindre denne gang og ja istykker igen..
Modifikations ændring? hver gang sådan en sensor går istykker koster det 1000.- og toyota vil ikke blive ved med at bytte den. så det er lidt træls hvis jeg 1 finder fejlen efter 3 sensorer. det er derfor lidt for dyrt at køre tilbage til udgangspunkt 0....
Også derfor jeg mangler en masse ideér..

Titel:
Har snakket med flere ang. tilspænding af bankesensor og ingen af dem har haft problemer og de har endda bare spændt den som en almindelig føler. Så der må være noget andet galt der får den til at blive uvirksom.

Titel:

CS3086 skrev:
Har snakket med flere ang. tilspænding af bankesensor og ingen af dem har haft problemer og de har endda bare spændt den som en almindelig føler. Så der må være noget andet galt der får den til at blive uvirksom.

Hej.

Jeg kan ikke se at det skulle have noget at gøre med at den er pumpet, den er jo bare spændt uden på blokken så burde jo ikke betyde noget, nu ved jeg ikke hvor den sidder på en Celica men kunne det tænkes den for for meget varme, sidder måske for tæt på manifold??? Kan jo også være at den har nogle forkerte specifikationer i forhold til din styreboks, den er vel blevet ændret?

Ved ikke om det kan bruges, var lige et par ideer?

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksværk
hej jeg har 2 stk liggende,,,hvis det er??

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time