Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:13

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
hej jeg har en renault 19 1,4 men mono point indsprøjtning.
men syntes den er lidt død. så vil gerne ha givet den lidt mere at arbejde med. men som jeg skriver er den med mono point indsprøjtning og dette kender jeg intet til. så jeg håber der er nogle kloge mennesker her inde der kan forklare mig lidt om hvordan det virker. jeg har haft det skilt af og for mig ligner det nærmest en blanding af en kaburator og et normalt indsprøjtnings system.

har tidligere selv monteret turbo på en gammel disel golf, og håber lidt på det også kan lade sig gøre på min renault. ved godt der er noget mere arbejde i det når det er en benziner. men er frisk på at kaste mig ud i det. men er fuldstændig på bar bund ang. indsprøjtnings systemet.

hvis der er nogen af jeg der har bedre forslag end en turbo så vil jeg også meget gerne høre det...

mvh. martin

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: tja...
en mono point indsprøjtning er en lidt simpel version af direkte indsprøjtning. der sidder en enkelt dyse i et indsprøjtsnings kammer som så er forbundet til manifolden hvor alle cylenderene suger fra.
dysen og indsprøjtnings kammeret har samme funktion som en kaburator.

jeg ved ikke hvilke tunings metoder der er velejnede til dette benzin system. jeg kunne forestille mig at du kunne fjerne selve mono point indsprøjtningen og erstatte den med webber kaburatore.

Titel: mono point
hmm... tænkte nu mere på en lidt kraftigere effekt forøgelse som f.eks. turbo...
ville det være muligt?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Alt er jo muligt...
Hvad med at finde en anden motor med lidt flere HK og multipoint EFI,som bilen også kan synes med???
Nemt, hurtigt, lovligt og ikke særligt dyrt....
Og så kan du jo smide et NOS-anlæg i bagefter :wink:

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Hej

Det er muligt at tryklade en monopoint, er gjort på mange vw'ere med de skod motere..

Bagdelen ved disse motere er at du nok skal tilføje en eller 2 tilskudsdyser med en MF2 eller chiptune og vide om den ene dyse i monopointet giver nok til at tryklade..

Og desuden er cyl 1 og 4 mere udsatte da monopoint manifolden har længere rør, og de cyl vil så få mindre bens i forhold til de cyl 2 og 3, så der er vis grændse for hvor meget man kan tryklade, og de fleste siger maks 0,5 bar

Du skal også vide hvad kompression din moter har, gerne så lavt som muligt, den prisbillige metode er 2 toppakninger, men det er alle ikk glade for her på powerpage :D ..

Men det er ikk den billigste løsning at springe ud i, og man skal vide en del om det til bare at gå ud og købe uvilkårlige dele man tror man har brug for..

Hvad ville du spendre af penge på tuning?

Hilsen Martin R

Titel: hmm
ja har også tænkt på at smide en anden motor i men kan ikke finde en der er brugbar. har haft kig på megan motore men der er for meget arbejde i at få tilpasset min 19'er til at få sådan en i. hvis der er nogen der kender en multipoint motor der kan passe i min renault 19 vil jeg meget gerne høre hvilken.

tror jeg vil kaste mig ud i et turbo lader prosjekt og se hvordan det går. har fået kontakt til en der ved noget mere om det som kommer og giver en hånd med til det jeg ikke kan finde ud af.

har ca. 5000 til tuning men regner med at finde 5000 mere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time