Anonymous skrev:
Ladetryk stiger i takt med omd hvorfor det ?
Har set på andre biler at der stiger meget i starten og kan så falde lidt til det instillede tryk.
Kan det være turboen der er for lille og ikke kan holde igen ?
For både max Hk og Moment er hævet til højere Omd efter der kom turbo på ca 500+ Omd.
Jeg går ud fra at din WG virker efter hensigten, altså, aktuatoren virker og flappen sidder ikke fast, eller går stramt.
Når man oplever "boost creep" så er det altid fordi at den turbo/WG/aktuator kombination man har fået bikset på ikke passer til motoren. Dit flow gennem WG kan simpelthen ikke følge med til at regulere turboen, så når dit omdrejningstal stiger kommer WG ret hurtigt til at stå fuldt åbent, og kan jo så ikke regulere mere end den allerede gør. På et tidspunkt er flowet gennem din åbne WG så stort at gassen ligeså godt kan løbe gennem turboen som gennem WG, og resulatatet er at din turbo løber op i omdrejninger, og trykket "kryber opad".
Man kan porte en WG med godt resultat, men i dit tilfælde lyder det som om din turbo er alt alt for lille, så det er måske ikke tilstrækkeligt. Evt finde en WG med større flap, eller evt bygge en større flap i den du har.
Det nemmeste og bedste er nok at finde en større turbo...
En søgning på "boost creep" skulle kunne holde dig beskæftiget nogle timer med nyttig læsning. Enjoy.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!