Hej,
Jeg har en Audi med en 2,4L v6 motor, som jeg tænker på at peppe lidt op med en kompressor. Jeg har kigget lidt rundt og fundet ud af at en Eaton kompressor ikke vil være et helt dårligt valg. Jeg har muligheden for at får fat i en model 45 og ifgl. Eatons hjemmeside og lidt hovedregning så er jeg nået frem til at kompressoren skal kunne levere et flow på 220cfm og ved 6 psi skal den udvelskes 1:1,489, hvis jeg regner med intet tab og 80% luft indtaget ved 6500 RPM. Er der nogen der kan give et hint om hvor meget tryk tab jeg kan forvente?
Det vil kræve et specialfremstillet beslag at montere kompressoren afhængig om jeg vil montere en intercooler eller ej og selvfølgelig hvor den skal sidde. Det er jeg ikke bekymret om at få fremstillet, lige som jeg heller ikke er bekymret om at få fremstillet de andre nødvendige beslag og rør. Eaton kompressoren (den jeg regner med at bruge kommer fra en Cooper) har indbygget en bypass ventil som enten kan aktiveres elektronisk eller mekanisk. Er der nogen der har lidt erfaring i dette?
Da jeg regner med at køre med 6 psi skulle det heller ikke være nødvendigt at kigge på kompressionsforholdet eller stemplerne. Hvis jeg tager fejl hører jeg også gerne om dette. Derudover regner jeg med at få en lokal til at omprogrammere ECU på et rullefelt.
Da jeg er ny i denne branche vil jeg gerne lære lidt mere inden jeg giver mig i kast med dette projekt (jeg har også bestilt en bog), lige som jeg gerne vil dele projektet/erfaringerne med andre. Er der nogen der har prøvet noget lignende, måske endda på den samme motor så hører jeg gerne.
Jeg regner med at forøge effekten fra 170HK til 240HK og hvis jeg bruger intercooler til over 250HK.
Audimanden
|