Brian BK skrev:
Hvad skal jeg så vælge.
Jeg kunne måske godt tænke mig at kunne justere ned på ladetrykket på langture, hvis man skulle tænke lidt på brændstof forbruget. Er det så muligt at køre fks med 4 dyser til "normal" kørsel og så med 8 når man øger ladetrykket.
Eller skal jeg bare nøjes med 4 store dyser???
Den "model" du der har gang i, bliver ikke aktuel før du når et pænt stykke over 6-700hk, så vi er vist enige om at 2*4 dyser er lidt overkill til dit brug?
2 sæt dyser der er "staged" er aktuelt når man får brug for så store dyser for at levere nok i WOT at man ikke kan åbne dyserne kort tid nok til at skidtet kan gå tomgang.(dysernes reaktionstid)
Så, som Iqs også siger, så find nogle dyser der kan tumle den effekt du vil have når du er færdig. Gå efter at dyserne er belastet 80-90%. Dimensionerer du efter 100% så kan du godt få lidt sjov med at dyserne ikke opfører sig helt efter bogen når du kommer helt op på max effekt.
Hvis du absolut vil kunne justere ned på ladetrykket, så kan en magnetventil og en drøvleventil i WG tilslutningen vist klare det problem for dig, men du kunne jo lade være med at give den mere spjældvinkel end du reelt vil bruge

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!