Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:09

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Brian BK skrev:
Jeg havde nu regnet med omkring 300 hk.

Med den originale XE-motorstyring tror jeg ikke 300hk er opnåeligt... der skal du have fat i en LET-styring eller noget andet programerbart.....

Den billigste løsning på dine planer er en LET motor og et EDS ph 3½ kit.

Med den oprindelige kompression leverer ph 3½ jf EDS 330hk.... reelt snakker vi omkring 300......

Hvis du vil arbejde på din nuværende motor, ville jeg stadig holde mig til LET stempler, afdreje dem og måske bruge 2 stålpakninger fra Z20LET... der skal du bare fjerne det øverste lag fra det ene sæt og det nederste lag fra det andet... så er du kørende med en pænt lav kompression...

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Thisted
Hmm, så må jeg jo bare ha fat i sådan et sæt stempler og et par pakninger
Og så kunne det være at Henrik GM kunne fikse et MS anlæg...

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
tja..... eller kan jeg nok være behjælplig...........

Titel:
Junior Medlem

Ja det kunne da også være.
Hvad er egentlig forskellen på 1 og 2 udgave af MS???

Titel:
Moderator

Brian BK skrev:
Ja det kunne da også være.
Hvad er egentlig forskellen på 1 og 2 udgave af MS???

#1 er en skrabet udgave, kun med det absolut nødvendige. Er dog monteret med betyeligt kraftigere komponenter på udgangene end det originale print. Her skal du selv bygge en kasse til det. Ofte rigeligt til de fleste.

#2 kan det samme, men er også monteret med FLYBACK upgraden, og har X4 og X5 ført ud til stikket. Dette tillader MS at styre mindst 8 lavohmsdyser(forudsat rigtigt opsat i softwaren selvf.) og har lidt bedre kontrol over meget store dyser. Derudover er de to ekstra udgange(X4 og X5) monterede. #2 understøtter hardwaremæssigt samtligt features i MegaSquirtnSpark, og er helt færdigt monteret i en rimeligt fin Alukasse. Der mangler kun at bygge ledningsnet der passer til bilen.

Begge versioner kan brugers til alle softwareversioner, således kan man feks godt køre Megasquirtnspark på #1, og feks std megasquirt code på #2. Det fine ved MS er at stort set alt kan kombineres, hvis man lige ser sig lidt om.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Junior Medlem

Hvad skal jeg så vælge.
Jeg kunne måske godt tænke mig at kunne justere ned på ladetrykket på langture, hvis man skulle tænke lidt på brændstof forbruget. Er det så muligt at køre fks med 4 dyser til "normal" kørsel og så med 8 når man øger ladetrykket.
Eller skal jeg bare nøjes med 4 store dyser???

Titel:
Mester Medlem

du skal bare se, ladetrykket falder sikkert hvis (når) spederen ikke er i bund! ang. dyser tag og køb de dyser som du max regner med at få brug for fra starten af. så kommer du kun til at punge ud en gang! MVH. søren

Titel:
Moderator

Brian BK skrev:
Hvad skal jeg så vælge.
Jeg kunne måske godt tænke mig at kunne justere ned på ladetrykket på langture, hvis man skulle tænke lidt på brændstof forbruget. Er det så muligt at køre fks med 4 dyser til "normal" kørsel og så med 8 når man øger ladetrykket.
Eller skal jeg bare nøjes med 4 store dyser???

Den "model" du der har gang i, bliver ikke aktuel før du når et pænt stykke over 6-700hk, så vi er vist enige om at 2*4 dyser er lidt overkill til dit brug? ;-)

2 sæt dyser der er "staged" er aktuelt når man får brug for så store dyser for at levere nok i WOT at man ikke kan åbne dyserne kort tid nok til at skidtet kan gå tomgang.(dysernes reaktionstid)

Så, som Iqs også siger, så find nogle dyser der kan tumle den effekt du vil have når du er færdig. Gå efter at dyserne er belastet 80-90%. Dimensionerer du efter 100% så kan du godt få lidt sjov med at dyserne ikke opfører sig helt efter bogen når du kommer helt op på max effekt.

Hvis du absolut vil kunne justere ned på ladetrykket, så kan en magnetventil og en drøvleventil i WG tilslutningen vist klare det problem for dig, men du kunne jo lade være med at give den mere spjældvinkel end du reelt vil bruge ;-)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time