Att.: Lind
Mit første råd ville være... Drop idéen med at sætte turbo på en karburator bil. Det vil blive en både dyr og ustabil løsning... Men selvfølgelig hatten af for den som prøver. Men det burde være en som roder med turbo til daglig, efter min mening.
Tag derimod og køb de to Dellorto karburatorer, hvilket ifølge mig er de bedste karburatorer på markedet (smag og behag).
De 3000 kr. for karburatorerne, burde være incl. indsugningsmanifold og luftfiltre til de penge.
Får du justeret sådan en par karburatorer ordenligt (SKAL gøres af fagfolk) + køber en anden knast 272/276 gr... får portet/planet topstykket... bananmanifold incl. 2" udstødning...
Kan du regne med 120-125 HK på din 1.6'er... går du lidt stille med dørene og lægger en 1.8'er i istedet, kan du regne med 140-145 HK.
Håber du kan bruge mine råd til noget...
P.S: Hvis du så en dag vil ha' mere en effekt på f.eks en 1.8'er, kan du bore den op og lave den om til en 2.0'er... Så har man ca. 160-165 HK.
Mvh.
Lasse - Golf II RS-edition