Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 17:18

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
hej alle sammen.

jeg har et problem med min ford xr3i årg 83 km 140000
når jeg køre og den bliver drift varm og køre lidt længere
så begynder b.pumpen og tage omdr helt vildt den hyler og skriger
med hvis jeg forsætter med at køre over 3000 omdr ca. med larmen
så køre den godt nok med kommer den under 3000 omdr så hoster og går den meget d årlige og kan ikke gå tomgang hvis den går ud kan jeg ikkestarte den igen med det sammme men venter jeg til den er kold så springer den i gang og b.pumpen lyder normalt HVAD ER DER GALT!!!
b.pumpen ikke ret gammel og der er nye filtere både før og efter b.pumpen om ved b.pumpen sidder der en fuel accumlator den er koblet fra HVORFOR!!!! kan det være fejlen

med venlige hilsen Casper.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Du skal ihvertfald koble akkumulatoren til igen.
Pumpen er en puls-pumpe og akkumulatorens funktion er, at 'udjævne' pulserne i benzinen.

Lidt larm fra brændstofpumpen er normalt for en XR3i. Den kan knurre i flere år, før den giver op. (Jeg kørte med min i ca. 2½ år efter den første stønnen begyndte, før den knækkede sig helt).
Det lyder dog ikke normalt, at den skulle tage flere omdrejninger, når motoren bliver varm. Den kører med samme hastighed altid.

Når du drejer nøglen over på II, skal pumpen køre. Hvordan lyder den hvis du stopper motoren når den skaber sig og så drejer nøglen til II mens der er ro for motoren ? Er det det samme (altså skrigen og hylen) ?

Har du checket om dit benzin-tryk er for højt ? Jeg kan ikke lige huske tallene, men de står i Hayne's. Skriv hvis du skal bruge dem, så kigger jeg lige.
Det kunne måske tænkes, at din returslange er stoppet. Lugter den af benzin, når den skaber sig ? Det kunne være fordi den får for meget foder.
Måske holder koldstartsventilen trykket nede når motoren er kold men når dén så lukkes stiger trykket så meget at pumpen skaber sig ?

Du skriver godt nok at pumpen ikke er ret gammel men har du købt en ny eller en ophugget fætter ? De holder ikke evigt og en ny sætter dig 1400,- +moms tilbage :shock:

/Nolan

hej nolan

ja den lugter faktisk af benzin og jeg har kigget efter om den er utæt
det er den ikke..

og hvis jeg starter den med det samme efter den skriger så skriger
lige sådan igen det er først når den bliver kold at den er gode igen

hvis du ville finde det benzin tryk så ville det bare være kanon

men jeg prøver at rense retur røret samt slå koldstarts dysen fra
jeg har bemærket idag at den er sløv jeg kan træde speederen helt ibund
uden den store effekt jeg prøvet op af marriager vej i randers en rimlige stejl bakke og den er død som en 1,1er ????

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time